Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمی بر غنی‌سازی نشست‌های فردوسی شناسی در کتابخانه‌های عمومی گیلان با بهره‌گیری از تجربیات فعالین حوزه شعر و ادبیات کهن ایرانی، اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(سه‌شنبه، ۱۰ تیر) در نشست با رییس هیئت مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه متون کهن و ادبیات فارسی در باورها و اعتقادات مردم بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی نسل جدید با بزرگان شعر و ادب ایران اسلامی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان از ظرفیت های موجود در این فضا برای برگزاری کارگاه‌ها و محافل ادبی متنوعی استفاده می‌کنند افزود: باید بهره‌گیری از تجربیات فعالین حوزه  شعر و ادبیات کهن ایرانی، اسلامی محور برگزاری این نشست‌ها باشد.

 

وی از برگزاری کارگاه‌های مختلف ادبی چون شاهنامه‌خوانی، حافظ‌شناسی، قصه‌گویی و داستان‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و بیان کرد: برگزاری این برنامه‌های فرهنگی موجب جذابیت اقدامات کتابخانه‌ها می‌شود.


کرمی در پایان رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی را پرداختن به مسائل فرهنگی در کنار اطلاع رسانی به عموم مردم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از ایده های جدید در خصوص پربارسازی محتوای برنامه‌ها در کتابخانه‌ها حمایت می‌شود.

 

«نصرالله زیرک» نیز در این نشست با اشاره به سابقه ۱۵ ساله تشکیل بنیاد فردوسی شناسی در کشور، ایجاد این بنیاد در استان گیلان را با وجود بزرگان شعر و ادب کشور در این خطه مهم ارزیابی کرد.

 

رییس هیئت مدیره بنیاد فردوسی شاخه گیلان یکی از اهداف مهم تشکیل این بنیاد در ایران را تولید کتاب با قطع جیبی کم‌هزینه و خلاصه‌نویسی شده از شاهنامه فردوسی برای مطالعه کودکان، نوجوانان و افراد مختلف نا آشنا به این اثر کهن و ارزشمند عنوان کرد و گفت: با تولید اینگونه کتاب‌ها سعی در ایجاد انگیزه مطالعه در این افراد داریم.

 

وی در پایان همکاری مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی با محتوای شاهنامه‌خوانی و نیز خرید حمایتی منابع تولیدی این بنیاد را خواستار شد.


گفتنی است، انجمن شاهنامه‌خوانی کتابخانه عمومی ابوجعفر هوسمی رودسر، انجمن ادبی کتابخانه عمومی شهید بهشتی خمام، گروه شاهنامه‌خوانی کتابخانه عمومی کودکان باران رشت و نیز چند انجمن فعال در این زمینه در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان گیلان فعالیت‌های مختلفی را با هدف آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ و ادب کهن ایران انجام می‌دهند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی گیلان شاهنامه خوانی کتابخانه های عمومی استان کتابخانه ها شاهنامه خوانی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد