Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس با ابلاغ دستوری از کانون وکلای رسمی دادگستری، مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه فارس و دفاتر خدمات قضایی در این استان خواست تا در راستای شفافیت مالیاتی این مراکز و اجرای قانون از دستگاه‌های کارتخوان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام  سید کاظم موسوی با بیان اینکه استفاده از کارتخوان در اجرای بند "ز" تبصره ۶ قانون بودجه ۹۹ و همچنین آئین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره شده است گفت: نهادهای زیر مجموعه قضایی استان بیش از هر نهادی باید اجرای دقیق قانون را در دستور کار قرار دهد و اجرای این قانون نیز علاوه بر پیشگامی این مجموعه به اجرای قانون، زمینه سوء استفاده معدود افرادی که قصد فرارمالیاتی دارند را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به این که در بند "ز" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ استفاده مشاغل و کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده از دستگاه کارتخوان تأکید شده است اظهار داشت: سازو کارهای نظارتی درخصوص اجرای این بند از قانون توسط نهادهای ذیصلاح و مرتبط مانند هیأت مدیره کانون وکلا و مرکز وکلا و مشاوران تدوین و مجموعه قضایی و مالیات های استان نیز بر حسن اجرای آن نظارت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اجرای این قانون در دفاتر خدمات قضایی استان به صورت مستقیم توسط معاونت فناوری اطلاعات وارتباطات دادگستری مورد پایش قرار خواهد گرفت.

 به گزارش خبرگزاری فارس، در بند"ز" تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۹ ذکر شده است که: کلیه صاحبان حرف و شاغل مختلف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، دامپزشکی که مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان های نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادرمی شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده مکلفند درچارچوب آئین نامه تبصره ۲ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم مصوب ۳/۱۲/۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی از پایانه های فروشگاهی استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: کارتخوان شیراز دادگستری فارس وکلا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟
  • الزام دارندگان پروانۀ دفاتر پیشخوان خدمات دولت به دریافت شناسه یکتا
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای