Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@11:19:35 GMT

مسجد دوره تیموریان در نیشابور مرمت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۶۲۸۱

مسجد دوره تیموریان در نیشابور مرمت می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی: ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: در دیدار با حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور و  حجت الاسلام موسوی‌فر رئیس هیئت امنای مسجد جامع نیشابور مقرر شد این اثر تاریخی به صورت مشارکتی مرمت شود.

وی ادامه داد: برابر بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، در بخشی از پایه‌ها و دیوارهای شبستان و ایوانی شمالی و جنوبی، رطوبت شدید به قسمت‌های بالایی نفوذ کرده که برای جلوگیری از آسیب به این بنای تاریخی ارزشمند باید عایق کاری در بخشی از پشت بام انجام، کانال دفع رطوبت و زه‌کشی در صحن حیاط  و پای دیوار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرمی‌فر افزود: اعتبار مورد نیاز برای این عملیات مرمتی ۴ میلیارد ریال است که حدود ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و  ۲ میلیارد ریال با مشارکت هیئت امنای مسجد هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی با اشاره به مرمت‌های قبلی این اثر تاریخی ارزشمند یادآور شد: پیش از این در سال ۹۱ و ۹۲ مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و استحکام بخشی مسجد جامع توسط میراث فرهنگی تخصیص و هزینه شده است.

مکرمی‌فر به اهمیت مسجد جامع نیشابور اشاره و گفت: این مسجد متعلق به دوره تیموری است و در سال ۸۹۹ هجری به همت پهلوان علی کرخی فرزند بایزید ساخته شده است.

وی افزود: مسجد جامع نیشابور از جمله مساجد دو ایوانی با حیاط مرکزی است که چهار شبستان بزرگ در پیرامون حیاط مرکزی قرار دارد.»
مکرمی‌فر به کاربری فعلی مسجد جامع و پویایی این اثر تاریخی اشاره کرد و گفت: «بر اساس آمار گیری ستاد اقامه نماز استان، بیشترین تعداد نمازگزار به نسبت جمعیت شهرها در مسجد جامع نیشابور به اقامه نماز می‌پردازند.‌

۴۶

کد خبر 1405192

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مسجد جامع نیشابور میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز

آیین کلنگ زنی ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجردر شهرک گلستان توسط سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز به زمین زده شد. 

سرهنگ پاسدار غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز طی سخنانی دراین مراسم اظهار داشت: مسجد جامع سکینه خاتون (س) در فضای قریب ۱۰۰۰ هزار متر مربع به همت خیر نیکوکار دکتر بنی هاشمی ساخته می‌شود. 

احمدی جابری ادامه داد: بنای مسجد با معماری اصیل ایرانی و اسلامی وبا هدف دسترسی عموم مردم احداث می‌شود. 

او با اشاره اینکه این مسجد در کنار ساختمان جدید در حال احداث سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) ساخته می‌شود، گفت: ساختمان جدید سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز سال آینده به بهره برداری می‌رسد و در کنار آن ساخت ۲۰ منزل سازمانی کارکنان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان