Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت۲۴-جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: کلاهبردارانی که ازافراد بی بضاعت دزدی و همچنین وعده وام 300 میلیون تومانی می دادند توسط پلیس آگاهی فارس دستگیر شدند.

به گزارش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی، موضوع به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه مشخص شد تعدادی کلاهبردار از افراد بی‌بضاعت کلاهبرداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این افراد کلاهبردار در پوشش خیر و سخاوتمند با مراجعه به نهادها و مراکز خدماتی، با ترفندهای متقلبانه افراد بی بضاعت را شناسایی و اطلاعات آنان را دریافت می‌کردند.‌

ملک‌زاده گفت: این کلاهبرداران در تماس تلفنی با افرادی که از قبل شناسایی کرده‌ بودند خود را خیر و سخاوتمند معرفی و عنوان می‌کردند که مسئولان مراکز خدماتی شماره شما را به قصد پرداخت وام به ما داده‌اند.

وی گفت: این کلاهبردارن با دادن وعده وام ۳۰۰ میلیون ریالی بلند مدت و کم بهره به افراد بی بضاعت، یکی از شروط دریافت این تسهیلات را پرداخت ۲۰ میلیون ریال به یک شماره حساب اعلام می‌کردند.

ملک‌زاده گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق شدند با اقدامات فنی و ترفندهای خاص پلیسی، ۱۲ عضو یک باند کلاهبرداری را شناسایی و آنان را طی چند عملیات دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیاردی از طعمه‌های خود اقرار کرده‌اند، گفت: همه کلاهبرداران برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

ملک‌زاده با بیان اینکه تا کنون ۲۴ نفر از شکات شناسایی شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد با رعایت برخی نکات هر چند ساده، نظیر بررسی دقیق قبل از واریز وجه به حساب افراد یا ارائه اطلاعات حساب به دیگران، می‌توان مجرمان را در ارتکاب جرم ناکام گذاشت.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کلاهبرداران افراد بی بضاعت ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: کلاهبردار خرید و فروش خودرو به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در شهرستان آبادان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان، تیمی ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: متهم با استفاده از شگردهای مختلف و دادن چک، اعتماد آن‌ها را جلب و برای تحویل خودروی خارجی، مقدار قابل توجهی پول از آن‌ها دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با بهره برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان شناسایی شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات کاملاً غافلگیرانه آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود، اضافه کرد: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 747236

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد