Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بورس تهران از راه‌اندازی بورس املاک، مستقلات و امتیازات در هفته آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی صحرایی با حضور در اخبار شبکه یک سیما با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای افراد کم‌توان جامعه حداقل مسکن را تامین کند. در این راستا بورس مسکن راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در بورس مسکن معاملاتی انجام می‌شود، توضیح داد: در واقع یک بورس جدید به عنوان پنجمین بورس کشور راه‌اندازی خواهد شد که در این بازار هم زمین، هم منابع و هم آپارتمان و ملک معامله می‌شود. البته این متفاوت با سهام شرکت‌های ساختمانی است.

مدیرعامل بورس تهران با بیان این که هدف از راه‌اندازی بورس مسکن این است که قیمت تمام شده مسکن برای مصرف‌کننده نهایی کاهش یابد، گفت: از سوی دیگر در این بازار شفافیت حاکم است و تعداد معاملات در ملک‌ها مشخص است. از سوی دیگر افراد می‌توانند پس‌انداز سالانه خود را در مسکن سرمایه‌گذاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلی که برای کارگزاری آگاه ایجاد شده بود، گفت: ما کمک کردیم تا این مشکل موردی حل شود و حقوق مشتریان این کارگزاری با مکانیسم‌های بیزینسی جبران شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0035M0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بورس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده