Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@11:25:58 GMT

نظر دبیرکل عصائب الحق درباره نسل جدید عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۷۱۸۹

نظر دبیرکل عصائب الحق درباره نسل جدید عراق

به گزارش افکارنیوز،

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب الحق در باره تلاش های جدید برای اشغال عراق هشدار داد و خواستار هشیاری همه اقشار این کشور شد.

اخبار بین الملل- شیخ قیس الخزعلی که امروز سه شنبه به مناسب صدمین سالروز انقلاب ۱۹۲۰ (ثوره العشرین) سخنرانی می‌کرد، از تلاش حاخبار بین الملل- زب منحل شده بعث عراق برای تخریب چهره این انقلاب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انقلاب سال ۱۹۲۰ در اعتراض به اشغال عراق از سوی انگلیسی‌ها آغاز شد.

او با بیان اینکه انقلاب سال ۱۹۲۰ عراق با برنامه‌ریزی و فتوای مرجع دینی عراق (آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی) صورت گرفت، خاطرنشان کرد که مرجعیت دینی در شهرهای نجف اشرف و کربلا نقش مهمی در به ثمر رسیدن این انقلاب ضد استعماری داشت.

شیخ قیس خزعلی از نمایندگان عراقی خواست این انقلاب را به عنوان روز ملی در عراق تصویب کرده و اجازه تحریف واقعیت‌ها و حوادث پیرامون این انقلاب را ندهند.

او با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت که انقلاب ۱۹۲۰ عراق با نوع جدیدی از تلاش برای اشغال این کشور همزمان شده است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت که صد سال پیش در چنین روزی مردم این کشور علیه اشغالگری بریتانیا قیام کردند و جوانان عراقی همین کار را در سال ۲۰۰۳ انجام دادند و در برابر آمریکا که قدرت برتر جهان بود ایستادند.

او در ادامه خاطر نشان کرد: «نسل جدید در عراق این توانایی را دارد که انقلاب جدیدی علیه اشغالگران رقم بزنند. اگر نیروهای اشغالگر بر بقای خود در خاک عراق اصرار کنند، نسل دوم انقلاب می‌تواند به این بقای آن‌ها پایان دهد».

شیخ قیس خزعلی با بیان اینکه ایران در قضیه ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه علیه آمریکا و رئیس جمهور این کشور قرار قضایی صادر کرده، از پارلمان، دستگاه قضا و مردم خواست علیه مجرمان و جنایتکاران و مسبب ترور شهید ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و سایر شهدای این سازمان اعلام جرم کرده و تا استیفای حقوق شهدای الحشد کوتاه نیایند.

او اقدام ایران در قضیه شهدای مقاومت را ستود و گفت که صدور حکم قضایی در این قضیه کمترین کاری است که می‌توان در حق این شهدا انجام داد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق شیخ قیس الخزعلی عراق کربلا نجف اشرف شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب الحق شیخ قیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • واکنش یورگن کلوپ به دعوا با صلاح: قضیه برای من تمام شده است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است