Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از پخش سخنرانی مقام معظم رهبری از آستان مقدس امامزادگان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن گرامیداشت روز پنجم ذی القعده و پنجمین روز از دهه کرامت که با عنوان «امامزادگان، ذخائر معنوی جامعه» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده است، گفت: هر سال به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در امامزادگان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است و روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت علیهم السلام است.

وی اضافه کرد: بی‌تردید وجود امامزادگان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام به شمار می‌روند و از تأکیدات بزرگان ماست که با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی آستان مقدس امامزادگان فعالیت‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و قرآنی در این مکان‌های معنوی منشاء خدمات اجتماعی و فرهنگی شود.

کرمی با اشاره به اینکه  بر اساس اسناد تاریخی و براساس آمار به دست آمده از سایت «بقاع متبرکه» وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، بقعه ۸ هزار و ۱۶۷ امامزاده در ایران ثبت شده است، گفت: در استان زنجان نیز شمار بقاع متبرکه 133 مورد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه هر سال به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان برنامه‌های متعددی در استان اجرایی می‌شد، اضافه کرد: امسال به علت شیوع کرونا برنامه‌ها به صورت مجازی اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه امسال روز بزرگداشت امامزادگان سخنرانی مقام معظم رهبری است که از بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

کرمی ادامه داد: سخنرانی مقام معظم روز 13 تیرماه از ساعت 19 و 30 دقیقه از رسانه ملی به صورت زنده پخش خواهد شد که همین برنامه از بقاع متبرکه دارای تلویزیون پخش و درغیر این صورت به صورت صوتی پخش خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سخنرانی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اوقاف و امور خیریه سخنرانی مقام معظم بقاع متبرکه استان زنجان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی حضرت رضا (ع) کلیاتی از برنامه‌ها در دهه کرامت که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب با محورهای مشارکت‌های مردمی، ایمان، ارتباطات و هم‌دلی اجتماعی و ایجاد رابطه بین مردم و امامت تدوین شده است، را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه حدیث محوری از امام رضا (ع) «ان الامام زمام الدین و نظام المسلمین و صلاح الدنیا و عز المؤمنین» را در دستور کار قرار دادیم، گفت: شعار محوری با شما سربلندیم را انتخاب کردیم. همچنین با کمک اعتاب مقدسه حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی و مسجد جمکران، شورای هماهنگی تبلیغات و وزارت ارشاد برنامه‌های هماهنگی در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: این دهه از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد. آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه در بخش‌های مختلف با مرکزیت حرم امام رضا برای مجاوران حضرت و نیز در سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده است.

طالبی در ادامه بیان کرد: بارزترین و مشخص‌ترین فعالیت در حوزه علمی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) است. بعد از آن حرکت مردمی ۱۷ ساله کاروان‌های زیر سایه خورشید که در ۳۱ استان ۶۳ هیئت و در بیش از ۲۳۰۰ نقطه شهری خادمان از مشهد مقدس با پرچم امام رضا (ع) حرکت می‌کنند و زیارت از راه دور را با یک پیوست فرهنگی، برای عاشقان حضرت فراهم خواهند کرد. همچنین افرادی برای برگزاری همین آئین به ۱۲ کشور اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین در ادامه تشریح برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: اختتامیه جشنواره گنجینه مهر توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس در قالب امتداد اجتماعی زیارت برگزار خواهد شد. علاوه بر آن رونمایی از تازه‌های نشر رضوی هم زمان با نمایشگاه کتاب توسط انتشارات آستان قدس رضوی، به‌نشر و بنیاد پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها انجام خواهد شد. رویداد اهدای بیست هزار کتاب به کتابخانه‌های سراسر کشور و بازآفرینی موزه قرآن کریم در حرم مطهر بعد از ۴۰ سال و همچنین خدمت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی توسط کانون‌های خدمت در سراسر کشور انجام می‌شود که بارزترین آن‌ها تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آب رسانی در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک مرکز رسانه آستان قدس و سایر رسانه‌ها برنامه‌های مختلفی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، شادی مومنانه‌ای را همراه با پیوست علمی و فرهنگی تقدیم عاشقان اهل بیت و حضرت رضا (ع) کند.

کد خبر 6099776

دیگر خبرها

  • دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری
  • اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز تبیین می شود
  • برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری درتبریز
  • منویات رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی