Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ بامداد چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: هر چه بیشتر می‌بینم که همه‌گیری [کرونا] روی زشت خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد و خسارت بزرگی که به ایالات متحده می‌زند، بیشتر و بیشتر از دست چین عصبانی می‌شوم. مردم این را می‌بینند، [اما] من احساس می‌کنم!

ترامپ به همراه برخی دیگر از مقام‌های دولتش اتهام‌زنی‌های گسترده‌ای را علیه چین مبنی براینکه منشأ ویروس کرونا بوده و اقدامات لازم را برای پیشگیری به موقع از شیوع آن انجام نداده، مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ چین را متهم به تعلل در اعلام اطلاعات مربوط به انتشار کووید۱۹ می‌کند و درباره سازمان جهانی بهداشت هم مدعی شد که این سازمان با «پنهانکاری و سوء مدیریت» و هشدار دیر هنگام درخصوص شیوع کرونا سبب جان‌ باختن هزاران نفر شده است.

مقام های آمریکا از جمله «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور نیز در الفاظی غیرانسانی و نژادپرستانه، از ویروس کرونا به عنوان «ویروس چینی» یا «ویروس ووهان» نام برده بودند که سبب خشم چین و برخی از مقام‌های دیگر کشورهای جهان شد.

 چین نه تنها هیچ کدام از این اتهام ها را قبول ندارد، بلکه معتقد است که بیش از هر کشور دیگری برای مهار کرونا در جهان تلاش کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزیده و بیشترین هزینه‌ها را متقبل شده است.

«مایک رایان» از مقام های  ارشد سازمان جهانی بهداشت در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آمریکا که گفته بود منشاء ویروس کرونا آزمایشگاهی در چین بوده، افزود: سازمان جهانی بهداشت هیچ اطلاعاتی از آمریکا که نشان دهد ادعای مطرح شده واقعیت دارد دریافت نکرده است.

حتی جامعه‌اطلاعاتی آمریکا که همه نهادهای اطلاعاتی - امنیتی این کشور را مدیریت می‌کند، اعلام کرده ویروس کرونا دست‌ساز بشر نیست یا با اصلاح ژنتیکی پدید نیامده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • پشت‌پرده‌ی «بحران مرزی» در آمریکا/ مهاجرت سیل‌آسا: سلاحی برای نابودی مرزهای جغرافیایی و هویت ملی؟ +عکس
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است