Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه مراسم کمپین دانشجویی در خانه بمانیم که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: در دانشگاه اهمیت وجود مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی را به خوبی احساس کرده‌ایم. امکانات موجود در مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های مختلف تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید تلاش کنیم تا همه مراکز با امکانات مناسب در خدمت جامعه دانشجویی باشد.

اخبار اجتماعی - وزیر علوم ادامه داد: نیاز به مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی و آثار مثبت این مراکز را بسیار مشاهده کرده‌ایم، اما در پایان سال ۹۸ با ویروس کرونا مواجه شدیم و کشور‌ها به سرعت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند. در کشور ما ویروس کرونا خیلی سریع تحت کنترل درآمد، اگر مدیریت گسترده نبود امروز وضع شاید از این بدتر بود.

غلامی اظهار کرد: محیط‌های دانشگاهی علی‌رغم اهمیت آموزش به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و دانشگاه‌ها آموزش مجازی را جایگزین کردند. حفظ این تجربیات، به کارگیری آن و به خصوص آمادگی بیشتر برای آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه برای نیمسال تحصیلی بعدی آمادگی لازم را داریم، تاکید کرد: آمادگی برای ارائه دروس به صورت مجازی بالا رفته است و ترم آینده ترکیبی از آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد بود. در بخش حضوری آنچه مهم است حوزه معاونت‌های دانشجویی است که در بخش‌های مشاوره دانشجویی تاثیرگذار است.

اینکه چه دانشجویانی برای ترم بعد حضور پیدا کنند نهایی نشده است

غلامی ادامه داد: بحث اینکه چه گروه و دانشجویانی در دانشگاه برای ترم بعد حضور پیدا کنند نهایی نشده است و در حال کار روی آن هستیم. پیشنهاد این است که دانشجویان برای مدت خاصی در دانشگاه حضور پیدا کنند و آن بخش که نیاز به حضور در دانشگاه را دارند در دانشگاه حاضر شده است و کار خود را انجام دهند و از دانشگاه خارج شوند و گروه بعدی دانشجویان حضور پیدا کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برای حفظ سلامت و پشتیبانی دانشجویان تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و مواردی که باید درباره آن نگران باشیم هم مشخص است که باید راهکار‌های لازم را در این زمینه اندیشید.

باید بخش‌های مشاوره و بهداشت آمادگی لازم را داشته باشند

او گفت: دانشجویان از نظر فکری باید با آرامش در دانشگاه حضور پیدا کنند و به مسائلی مثل نگرانی استرس و وسواس که عامل به وجود آورنده بیماری و تهدیدکننده سلامت است باید توجه شود.

غلامی در ادامه بیان کرد: در این دو ماه باقی مانده تا شروع ترم (که احتمالا از ۱۵ شهریور یا کمی دیرتر باشد) باید بخش‌های مشاوره و بهداشت آمادگی لازم را داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت علوم مشاوره دانشگاه غلامی کرونا ترم آینده دانشگاه ها بازگشایی دانشگاه ها مشاوره دانشجویی حضور پیدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده