Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@18:15:21 GMT

اولین واکنش ظریف پس از نشست شورای امنیت

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۸۵۱۴

اولین واکنش ظریف پس از نشست شورای امنیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص برجام در توئیتی نوشت: «جامعه بین‌المللی به طور کلی و شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور خاص با تصمیمی مهم روبرو هستند، آیا ما احترام به حاکمیت قانون را حفظ می‌کنیم و یا اینکه به قانون جنگل برمی‌گردیم؟»

وی در این توئیت متن فارسی و انگلیسی سخنانش خطاب به شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ را نیز پیوست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست شورای امنیت در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ سه‌شنبه به وقت تهران برگزار شد.ادعاهای ضد ایرانی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با مخالفت طرف‌های مختلف از جمله متحدان این کشور روبرو شد.

نماینده آلمان در این نشست مخالفت کشورش را با استفاده آمریکا از ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران اعلام کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در این نشست طی سخنانی عنوان کرد: همانطور که در نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به رهبران دولت‌های باقیمانده در برجام در هشتم مه ۲۰۱۸ مشخص شده است، هرگونه محدودیت جدید توسط شورای امنیت، بر خلاف تعهدات اساسی است که به ملت ایران داده شده است. در چنین سناریویی، گزینه های ایران، همانطور که قبلاً به بقیه طرف‌های برجام اطلاع داده شده، قاطع خواهد بود و ایالات متحده و هر موجودیتی که ممکن است به آن کمک کند – یا به رفتار غیرقانونی آمریکا تن دهد- مسئولیت کامل را بر عهده خواهد داشت.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در این نشست بار دیگر ادعاهای تکراری علیه ایران را مطرح کرد. او بعد از اتمام سخنانش جلسه مجازی را ترک کرد که این موضوع با انتقاد نماینده روسیه همراه شد.

پامپئو موضوع اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر پرداخت و گفت: «ایران [در صورت اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی] قادر به خرید و فروش سلاح خواهد بود. اگر شما اقدام نکنید، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این کشورهای اروپایی را در تیررس ایران قرار خواهد داد.»

وی همچنین ادعا کرد: «رفع محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران به این کشور اجازه دسترسی به هواپیما و زیردریایی را خواهد کرد و ایران با آنها آزادی تردد دریایی در آبراه‌های منطقه را تهدید خواهد کرد.»

کد خبر 527085 برچسب‌ها ایران و آمریکا سازمان ملل - شورای امنیت محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا سازمان ملل شورای امنیت محمدجواد ظریف نشست شورای امنیت وزیر خارجه سازمان ملل علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) پنجم اردیبهشت ماه در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات حاضر در این نشست با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به منظور شرکت در این نشست و همچنین نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه در رأس هیأتی وارد سن‌پترزبورگ شد.

وی همچنین دیروز با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و به خصوص توافقنامه امنیتی ایران و عراق به گفت‌وگو پرداخت.

احمدیان همچنین امروز در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ سخنرانی و یک بسته پیشنهادی در پنج بند ارائه کرد. وی همچنین امروز با دبیر کمیته سیاسی و حقوقی دفتر مرکزی حزب کمونیست چین و مشاور امنیت ملی برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6088202 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ