Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - حسین محمدی کارآفرین بادرودی است که توانسته ۲۱ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، کاشت گل‌ها و گیاهان گیاهی در مناطق گرم و خشک می تواند ارزش افزوده بسیار بالایی را برای تولیدکننده و منطقه داشته باشد چراکه آب مورد نیاز این محصولات کشاورزی نسبت به سایر محصولات کمتر است و برای این شرایط آب و هوایی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مختلفی در تولید گل ها و گیاهان دارویی فعال شدند و موجب ایجاد اشتغال شدند و به نوعی کارآفرین محسوب می شوند و محصولات خود را علاوه بر داخل به کشورهای مختلف صادر می کنند و نام ایران را در این زمینه به رخ جهانیان می کشانند.

حسین محمدی ده‌آبادی‌، مدیر یکی از مجموعه های گلابگیری و بومگردی در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز است؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن اشاره به فعالیت کارگاه تولیدی خود در نطنز اظهار داشت: عمده فعالیت این کارگاه سنتی ، تولید گلاب است و در کنار آن محصولات گیاهی دیگری نیز تولید و فرآوری می‌شود.

مدیر این مجموعه بومگردی در شهرستان نطنز تاکید کرد: این تولیدات محصول گلستان‌های روستای ده آباد و شهر و روستاهای همجوار بوده و کاملاً طبیعی است؛ با راه‌اندازی این کارگاه تولیدی شش نفر به طور مستقیم و حدود 15 نفر هم به طور غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

محمدی فصل بهار تا اوایل تابستان را عمده فعالیت و دوران کاری و تولیدی کارگاه ذکر کرد و ابراز داشت: در این کارگاه بخصوص در فصل بهار تا اوایل تیرماه، روزانه حدود 500 لیتر انواع و اقسام عرقیجات گیاهی تولید می‌شود؛ در این کارگاه طی سه ماه از اوایل فروردین تا اوایل تیرماه حدود 30 تن گلاب تولید شده است.

محمدی با بیان اینکه در این مجموعه تولیدی در شهرستان نطنز 45 نوع محصول گیاهی تولید می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 120 تن انواع گلاب و عرقیجات گیاهی در این کارگاه تولید شود و این موفقیت با پشتکار و تلاش‌های سالیان متمادی به دست آمده است.

گلایه فعالان صنعت گلاب کاشان از موازی‌کاری‌ها/ حوزه عطر و اسانس گل محمدی نیازمند توجه بیشتر استبوی خوش عطر گل محمدی در پایتخت گل و گلاب ایران+ فیلمجشنواره گلابگیری امسال در کاشان برگزار نمی‌‎شود/ پذیرای مسافران به دلیل کرونا نیستیم

محمدی تاکید کرد: بعد از پایان خدمت در آموزش و پرورش و بازنشسته‌شدن به اتفاق همسرم علاوه بر سکونت در زادگاه خویش یعنی روستای ده‌آباد تصمیم گرفتم تا بقیه عمرم را نیز در راه خدمت به مردم بگذرانم و بر همین اساس از آنجا که در شهرستان نطنز و منطقه کویری بادرود تنوع گیاهان دارویی زیاد است و طی سال‌های اخیر با تغییر کشت محصولات کشاورزی به کاشت گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی تصمیم گرفتم در زادگاه خودم کارگاه گلابگیری راه‌اندازی کنم و علاوه بر تولید گلاب مرغوب سایر عرقیجات گیاهی را نیز تولید کنم.

محمدی ابراز داشت: برای شروع به کار اندکی سرمایه که از پاداش بازنشستگی به بنده دادند آن را به کار انداختم و با کمک خداوند و با تلاش خانواده‌ام توانستم با ایجاد کارگاه سنتی گلابگیری و عرقیجات چندین نفر را مشغول به کار کنم و روز به روز این کار را گسترش دادم که اکنون به طور مستقیم شش نفر و به طور غیرمستقیم 15 نفر از این کارگاه نان‌آوری دارند.

به گزارش تسنیم؛ حسین محمدی بادرودی علاوه بر دایر کردن کارگاه سنتی گلابگیری و عرقیجات گیاهی ,اقدام به ساخت اقامتگاه بوم‌گردی دیاوا به شکل معماری سنتی نمود تا زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را فراهم نماید.

این کارآفرین بادرودی از روستای ده آباد کارآفرینی است که به تنهایی توانسته کارگاه سنتی گلابگیری را راه‌اندازی و به ثبت برساند و به عنوان بهترین و مرغوبترین گلابگیری منطقه بادرود شناخته شود.

حسین زینلی نیز در گفت‌وگو با ‌تسنیم ضمن اشاره به رشد صنعت گیاهان دارویی در جهان و ایران اظهار داشت: این صنعت در حال حاضر بیش از 120 میلیارد دلار ارزآوری دارد که در سال 2050 میلادی , پنج هزار میلیارد دلار توسعه خواهد داشت و همین مسئله گویای روند رو به رشد این صنعت است و از طرفی سوق یافتن جهان به سوی سلامت محوری و تولید محصولات ارگانیک، اهمیت استفاده از محصولات و گیاهان دارویی را افزایش داده است.

مدیر طرح کشوری گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گیاه دارویی زعفران را مصداق روشنی از اهمیت توجه به تعریف زنجیره ارزش در گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: بیش از 95 درصد زعفران دنیا از ایران و از 100 هزار هکتار اراضی زیرکشت این محصول در کشورمان تأمین می‌شود ‌در حالی که ایران حدود چهارهزار میلیارد تومان گردش مالی در این بخش دارد که این میزان در جهان به بیش از 8 میلیارد دلار می‌رسد.

عبدالرضا مهدی بادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به سیاست تشویقی دولت، بسیاری از کشاورزان شهرستان نطنز به کشت گیاهانی مانند زیره سبز، زیره سیاه، قدومه، بادیان، سیر، موسیر، یولاف و غیره روی آورده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده سطح بسیار وسیعی از عرصه‌های کشاورزی به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص یابد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز ضمن اشاره به میزان تولید گل و گلاب در شهرستان نطنز افزود: در شهرستان نطنز، هفت کارگاه گلابگیری وجود دارد و به ازای هر 30 کیلوگرم گل محمدی، 40 لیتر گلاب ناب و درجه یک تولید و بعد از بسته‌بندی روانه بازار می‌شود.

گزارش از رحمت‌الله کاملی

انتهای پیام/801/ ز

R7760/P/S6,1369/CT7 بیشتر بخوانید... حال و روز صنعت گل و گلاب کاشان خوب نیست/لزوم حمایت مسئولان جهت رونق‌بخشی به صنعت گلاب بی‌مهری مسئولان عطر گلاب کاشان را کم کرده است وقتی که خاک به هنر کیمیا می‌شود؛ ساخت تنور در «گلابر» زنجان قدمتی ۱۵۰ ساله دارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان نطنز عرقیجات گیاهی گیاهان دارویی کارگاه سنتی تولید گل گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است

بردن برخی داروهای گیاهی همچون شیرین‌بیان و مواد اسیدی همچون آبلیمو، ترشیجات و ... از دیگر موادی است که بردن آنها به کشور عربستان ممنوع است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از هفته آینده اعزام کاروان‌های زائران ایرانی به سرزمین وحی آغاز می‌شود؛ قرار است در حج امسال 87 هزار و 500 زائر ایرانی برای بجا‌آوردن مناسک حج عازم عربستان شوند. 

زائران حج در این سفر باید به برخی نکات توجه ویژه‌ داشته باشند و ضمن احترام به قوانین کشور میزبان، بدانند که بردن برخی داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان به عربستان ممنوع است. 

همچنین باید بدانند که عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص مواد مخدر دارد و به گفته سرهنگ کشمیری؛ فرمانده پلیس فرودگاه امام خمینی(ره)، در گیت‌های فرودگاه نظارت سختگیرانه‌ای وجود دارد و اجازه خروج حتی یک گرم مواد مخدر داده نمی‌شود. 

این در حالی است که طبق ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر، در صورت کشف مواد مخدر از زائر، وی در مرحله اول یک تا 5 سال و در مرحله دوم 5 تا 15 سال ممنوع الخروج خواهد بود.

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

 استفاده از انواع داروهای آرام‌بخش و خواب‌آور و حاوی کدئین نیز در کشور عربستان ممنوع است و در صورت کشف این قبیل داروها در عربستان نسبت به آن مجازات اعمال خواهد شد بنابراین افرادی که دارای بیماری خاص و مجبور به استفاده از دارو هستند مراتب را با کارشناسان سازمان حج و زیارت مطرح کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • «گل‌غلتان» آیینی زیبا با عطر مدهوش‌کننده گل محمدی
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد