Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دبیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۵۳ هزار و ۱۶۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۴۲۷ هزار و ۳۳۶ لیتر) ۸۸ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۴۸ قلم دارو  و ۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج نیز کشف شده که به ترتیب ۵۵۱ درصد و ۱۶۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون چهار طرح بازرسی با همکاری دستگاه‌های مربوطه در سطح استان انجام شد که منجر به کاهش چشمگیر قاچاق در حوزه‌های مختلف شده است.

وی ادامه داد: همچنین شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و به تبع آن اعمال برخی محدودیت‌های تردد، قرنطینه شهرها و عدم ورود و خروج خودروها از دیگر دلایل کاهش قاچاق در استان بوده است.

دبیری تصریح کرد: امسال ۵۵۵ پرونده قاچاق به ارزش زیر یک میلیارد ریال در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۱۸ پرونده بالای یک میلیارد ریال در استان تشکیل شد که ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشت و بیشترین آنها مربوط به دارو و برنج بوده است.

دبیری از کاهش ۱۰۰ درصد قاچاق پارچه در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین قاچاق تجهیزات پزشکی و لوازم یدکی ۱۰۰ درصد و قاچاق لوازم خانگی ۹۵ درصد، توتون و تنباکو ۹۶ درصد امسال کاهش داشته است.

وی با اشاره به کشف ۶۱۱ دستگاه تجهیزات ماهواره در استان یادآور شد: امسال تاکنون قاچاق اقلامی از قبیل پارچه، لوازم یدکی و تجهیزات پزشکی به صفر رسیده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: در این مدت قاچاق کیف و کفش ۱۶۳ درصد، تجهیزات ماهواره ۵۶ درصد، سیگار ۷۴ درصد، پوشاک ۵۶ درصد، لوازم بهداشتی ۷۸ درصد، لوازم خانگی ۹۵ درصد و مواد خوراکی ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی از تشکیل ۲ پرونده سنگین قاچاق طلا و دلار در استان خبر داد و اظهار داشت: رویکرد جدید قاچاقچیان با توجه به افزایش قیمت طلا و دلار به این حوزه سوق داده شده است.

برچسب‌ها خراسان جنوبی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو

سرهنگ دهقان رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، مأموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودرو‌ها در ورودی شهرستان بیرجند به ۶ دستگاه خودروی شوتی و ۴ دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و خودرو‌ها را  جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.  

او افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار ۳ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق خارج از شبکه توزیع  به ارزش  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.  

سرهنگ دهقان تصریح کرد: مأموران در این رابطه ۱۰ دستگاه خودرو توقیف و ۱۰ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰  به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان