Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، یعقوب دوجی با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به خسارت‌هایی که کرونا به بخش صیادی وارد کرده، حمایت‌هایی از این بخش صورت گیرد، عنوان کرد: کرونا به دو دلیل معیشت صیادان را تحت تاثیر قرار داد. اول اینکه صیادان در اوج صید با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ناشی از شیوع کرونا رو‌به‌رو شدند و دیگر اینکه، در عرضه و فروش محصولات صیادی مشکلاتی به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: در شمال کشور ماه پایانی سال اوج کار صیادان است و بخش عمده‌ای از صید در ماه اسفند صورت می‌گیرد. به دلیل شیوع کرونا، در اسفند سال گذشته ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های به وجود آمد. در جنوب کشور نیز همین اتفاق افتاد و صیادان مدتی نتوانستند صید کنند که این به معیشت آنها خسارت وارد کرد.

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور با اشاره به مشکلاتی که در حوزه عرضه محصولات صیادی وجود داشت، عنوان کرد: بازار‌های بزرگ ماهی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شدند. برای مثال در بندرعباس بازار بزرگ ماهی فعالیت خود را متوقف کرد که این امر تاثیر زیادی بر فروش محصولات صیادی گذاشت. توقف صادرات هم مزید بر علت شد تا صیادان از محل نبود بازار برای محصولات‌شان ضرر ببینند.

او با بیان اینکه هیچ‌گونه حمایت خاص جامعه صیادان صورت نگرفته، گفت: پیگیر این هستیم که حمایت‌هایی برای جبران خسارات صیادان جلب کنیم. در این زمینه نامه‌نگاری‌ها و گفت‌و‌گوهایی با سازمان شیلات داشته‌ایم. حمایت‌ها می‌توانند به صورت اعطای وام قرض‌الحسنه و وام بلاعوض باشد. به هر حال در ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی از اقشار آسیب دیده از کرونا موفق به دریافت وام‌هایی شده‌اند که در مواردی بلاعوض بوده است. صیادان نیز مستحق دریافت چنین وام‌هایی هستند.

دوجی با بیان اینکه در راستای جذب حمایت نیازمند کمک سازمان‌های دولتی و همچنین نمایندگان مجلس هستیم، اظهار کرد: موضوع مهم دیگری که نمایندگان مجلس می‌توانند به منظور کمک به صیادان در دستور کار قرار دهند، معافیت‌های بیمه‌ای صیادان است.

او توضیح داد: از چند سال پیش بخشی از صیادان مشمول معافیت‌های بیمه‌ای شدند. سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی باعث شد که عنوان کنند به ازای هر قایق صیادی پنج نفر می‌توانند جای پرداخت حق بیمه ۲۷ درصدی، حق بیمه ۱۷ درصدی پرداخت کنند. با توجه به اینکه معمولا تعداد بیشتری صیاد در یک قایق صیادی مشغول به کار هستند، انتظار ما این است که گستردگی شمول این معافیت بیشتر شده و به ۱۰ نفر به ازای هر قایق صیادی برسد. ما مدت‌هاست که این موضوع را پیگیری می‌کنیم و حداقل نمایندگان شهر‌های ساحلی در جریان کم و کیف آن هستند و مشکلات را می‌دانند. انتظار می‌رود پیگیری‌های ما در این زمینه با مساعدت نمایندگان مجلس یازدهم به نتیجه برسد.

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور همچنین درباره بحثی پیرامون خرید تضمینی محصولات صیادی گفت: خرید تضمینی در مورد صیادان چندان موضوعیت ندارد. آنچه باعث شد شغل صیادان به خطر بیفتد محدودیت‌هایی بود که برای صید در نظر گرفته شد. خرید تضمینی بیشتر به کار پرورش‌دهندگان ماهی می‌آید. آنها مانند صیادان در تولید ممنوعیت و محدودیت نداشتند، اما مثل آنها با کاهش تقاضا رو‌به‌رو بودند. این خطر وجود دارد که تولیدات آنها روی دست‌شان بماند، بنابراین خرید تضمینی این محصولات به نفع این افراد است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا صیادی صیادان معیشت صیادان وام قرض الحسنه معافیت بیمه ای وام کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فسا با تاکید بر لزوم راهکاری سازنده برای تبعیض و شکاف بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی گفت: یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش‌آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است که این مساله آثار شکننده علمی و روحی جبران ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد.

امام جمعه فسا افزود: لازم است تا معلمین عزیز از دل این کلاس‌های درس با استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، دانش آموزان مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند.

وی اعلام کرد: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت کشور دانش آموزی است و این یعنی یک پنجم کل جمعیت کشور را فقط دانش آموزان تشکیل می‌دهند که در اختیار آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام جمالی زاده تصریح کرد: ما چه اندازه در نقش آفرینی و تعلیم و اداره این سرمایه‌ها و این جمعیت ۱۷ میلیون نفری، آسیب شناسی و کار علمی پژوهشی کرده و در راستای ارتقا خروجی‌های آن نقش داشته‌ایم؟

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر ابراز کرد: با اینکه موضوع کار و کارگری در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردار است و در بیانات بزرگان انقلاب در طول دوران انقلاب تاکنون بر رفع مشکل قشر کارگر تأکید می‌شده ولی هنوز در برخی موارد دیده می‌شود که کارگران عزیز ما دچار گرفتاری‌هایی همچون قراردادهای موقت، مشکل بیمه کارگران و وضعیت معیشتی این قشر در برخی مراکز و امثال آن هستند که می‌طلبد مسئولین کشوری در هر سه قوه، با در نظر گرفتن حقوق کارفرمایان در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگری در کشور، فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده عنوان کرد: این در حالی است که رئیس‌جمهور بارها بر حل هرچه سریع‌تر مشکل بیمه کارگران تاکید و دستور فوری در این زمینه داده‌اند اما متأسفانه به گفته برخی کارگران طی چهار سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران شهرستان فسا لحاظ نشده، بلکه بیمه ده‌ها کارگر را هم قطع کردند.

خطیب جمعه فسا متذکر شد: سزاوار نیست که این قشر را اینچنین در زحمت قرار دهیم زیرا اگر زمانی کار نباشد کارگر چگونه بیمه‌اش را پرداخت کند؟

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و بحران کم آبی، خطاب به مردم فسا بیان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم مشکل کم آبی و صرفه‌جویی را در زندگی خود مدنظر قرار داده و مسئولین هم با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تابستان، بر نحوه توزیع و مصرف آب به گونه‌ای نظارت داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جمالی‌زاده در خاتمه گفت: بر اساس اعلام کارشناسان، بارش‌های بهاری به کشاورزان شهرستان فسا بیش از چندین میلیارد تومان خسارت وارد کرده که امید است با تلاش مسؤولین جهاد کشاورزی استان فارس این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

کد خبر 6089144

دیگر خبرها

  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است