Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مراحل آبگیری سد مخزنی کمندان تا پایان سال ۱۳۹۹ تکمیل شود.

گودرزی در بازدید از سدهای مخزنی مروک و کمندان که دهم تیرماه صورت گرفت، با اشاره به موقعیت این پروژه‌ها، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان یکی از خواسته‌های مردم شهرستان دورود، توسعه گردشگری در حاشیه سد مروک دورود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از دیگر انتظارات ما از مدیرعامل آب منطقه‌ای، ترویج صنعت آبزیان در قفس در دریاچه سد مروک است که با توجه به ظرفیت‌های پروژه می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی برای تعداد زیادی از مردم شغل و رفاه تأمین کند.

اجرای شبکه آبیاری سد مخزنی مروک و تکمیل مراحل آبگیری سد مخزنی کمندان تا پایان سال ۱۳۹۹، اجرای سایت پرورش ماهی در پایاب سد مروک توسط سرمایه‌گذاران و پرداخت حقوق معوقه کارکنان جهان کوثر از محل مطالبات این شرکت از دیگر ‌خواسته‌های نماینده مردم دورود و ازنا از بود.

داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان نیز در این بازدید با اشاره به موضوع گردشگری و استقبال از جذب سرمایه‌گذار، افزود: موضوع گردشگری آب مورد تأکید وزارت نیرو قرار گرفته و همه شرکت‌های آب منطقه‌ای در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و شیوه‌نامه چگونگی جلب مشارکت بخش خصوصی در فعال کردن گردشگری سدها و تأسیسات آبی به شرکت‌های آب منطقه‌ای ابلاغ و توصیه شده که برای این فعالیت جدید در جهت استفاده از سرمایه‌گذاری غیردولتی فراخوان دهند. آب منطقه‌ای لرستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار در قالب ماده ۲۷ قانون الحاق ۲، پیگیری و رفع مشکلات پروژه خط انتقال آب شرب شهرستان ازنا بوده و این مورد در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: تکمیل سرریز سد مروک با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پیمانکار شرکت راه گستر گرین واگذار شده و قبل از شروع بارندگی‌های سال جاری عملیات تکمیل سر ریز به پایان خواهد رسید و نگرانی مردم و مسئولین استانی در خصوص عملکرد سر ریز این سد برطرف خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در مورد جانمایی روستای کمندان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری، امکان آبگیری سد کمندان فراهم خواهد شد و ما تمام تلاش خود را جهت تملک به‌موقع اراضی و منازل مسکونی به کار خواهیم بست تا قبل از آبگیری، جانمایی روستای کمندان انجام شود و مانعی برای آبگیری سد و استفاده از بارندگی‌های سال جاری وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت نيرو آب منطقه ای لرستان سد مروک تا پایان سال آب منطقه ای آبگیری سد سد مخزنی سد مروک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود

تین نیوز

با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود - خرم آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه های مهم و راهبردی لرستان است اظهار داشت : این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به ویژه مردم خرم آباد است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه آهن تلاش هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می تواند به مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است