Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل مردادماه سال گذشته، سایت اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرد با توجه به محرز شدن دوپینگ نفرات برتر سنگین وزن کشتی آزاد المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال طلای این وزن به کمیل قاسمی خواهد رسید.

سایت اتحادیه جهانی همچنین با استناد به رای کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در مورد نتیجه تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی اعلام کرد تست مجدد دوپینگ مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن نشان می دهد تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب با حذف این کشتی‌گیر از جدول مدالی و تغییر در جمع نفرات برتر، مدال طلای وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن به کمیل قاسمی از ایران رسید. البته این روند قانونی هنوز به سرانجام نرسیده و مدال به این قهرمان کشتی کشورمان داده نشده است.

در  همین راستا کمیل قاسمی با انتشار بیانیه ای تند و صریح، نسبت به برخی مشکلات و سنگ‌اندازی‌ها برای دریافت مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در این یکسال گذشته، که پس از اعلام عمومی دوپینگ نفر اول و دوم المپیک لندن توسط اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه، مطابق مقررات مشخص جهانی، مرا به عنوان نفر برتر وزن ۱۲۰ کیلوگرم المپیک لندن معرفی نمود، شما مردم عزیز، در پیگیری زمان دریافت مدال طلای متعلق به خودتان، لحظه به لحظه همراهم بودید. همه می‌دانیم اتحادیه جهانی کشتی که رئیس آن فردی حقوقی و نماینده کمیته بین المللی المپیک در ستاد جهانی مبارزه با دوپینگ است، تا زمانی که تعلق طلای سنگین وزن به ایران، مطابق قوانین، به قطعیت صد درصدی نرسیده باشد، هیچگاه مجوز انتشار عمومی آن را صادر نخواهد کرد.

اینکه چرا پس از گذشت یکسال از انتشار رسمی این خبر از سوی سازمان متولی آن در جهان، این مدال هنوز به دست شما مردم نرسیده ، موضوعاتی مطرح است که تلاش می کنم به طرح آن ورود پیدا نکنم. اما این را می دانم‌ که این مدال طلا متعلق به من نیست. متعلق به مردم ایران است. بدست آوردن آن به غیر از رنج و زجر فراوان خودم، هزینه بیت المالی را در برداشته که همه آقایان مسئول از نگرانی نسبت به حیف و میل آن دم می زنند.

یکسال است حتی یک نامه به اتحادیه جهانی کشتی برای پیگیری این مدال ارسال نشده است. اما به جای آن به وزارت ورزش نامه زده اند! در حالیکه می دانند وزارت ورزش جایگاه بین المللی ندارد. به کمیته ملی المپیک‌نامه زده اند! در حالی که می دانند پس از اتمام المپیک، کمیته بین المللی المپیک به عنوان یک سازمان بالادستی و هماهنگ کننده کنار می رود و فدراسیونهای جهانی مستقیم امور را بدست می گیرند.

برای همین هم طلای المپیک مرا «کمیته بین المللی المپیک» اعلام نکرد و «اتحادیه جهانی کشتی» اعلام کرد. اما من را که می بینند می گویند در جریان باش روس ها اعتراض کرده اند، اما نمی گویند که چرا ایشان حتی از زدن یک نامه پیگیری به مرجع اصلی آن یعنی اتحادیه جهانی کشتی دریغ کرده اند! واقعاً پشت پرده اعتراض روس ها و عدم پیگیری عادی و قانونی مسئولان داخلی چه می تواند باشد؟ بعد انتظار دارند مردم هم هیچ شک و شائبه ای در این عدم پیگیری علنی نداشته باشند. من توان محدودی دارم که حتما برای پیگیری مدال متعلق به مردم مصروف خواهم داشت. اما مسببان این حق کشی مردمی و آشکار را به خدا واگذار خواهم نمود.»

کد خبر 4962812 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد کمیته ملی المپیک فدراسیون کشتی کمیل قاسمی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا فدراسیون کشتی تیم فوتبال فولاد خوزستان تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر فوتسال فرهاد مجیدی کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان فوتسال والیبال باشگاه پرسپولیس کمیته بین المللی المپیک اتحادیه جهانی کشتی کمیل قاسمی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • طلای جهانی پس رفت
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • عکس| حرکت معروف و جذاب حسن یزدانی سوژه اتحادیه جهانی کشتی شد
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان همدان
  • آتش اعتراضات به المپیک در فرانسه