Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در نشست خلع سلاح جهانی از آنچه عدم مجوز دسترسی ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی هسته‌ای خواند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس‌، نماینده دائم آمریکا در نشست خلع سلاح جهانی سه‌شنبه شب به وقت تهران از  آنچه تصمیم ایران در عدم مجوز دسترسی به مکان‌های مورد نظر بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای خواند، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رابرت وود» نماینده آمریکا در نشست خلع سلاح جهانی که به دلیل شیوع کرونا به طور مجازی برگزار شد، گفت: «امروز از ایران به دلیل امتناع در اعطای دسترسی به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به مکان‌های درخواست شده و نقش این کشور در حمایت از تروریسم انتقاد می‌کنم».

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی چندی قبل  تحت تاثیر گزارش‌های کذب صهیونیست‌ها، قطعنامه تروئیکای اروپایی علیه ایران را تصویب کرد. اعضای شورای حکام، از ایران به دلیل عدم همکاری با تحقیقات آژانس که ایران آن را غیرقانونی می‌دانست، انتقاد کردند. این اولین قطعنامه علیه ایران از سال ۲۰۱۲ است.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، پیشتر در واکنش به پیش‌نویس این قطعنامه گفته بود: «شورای حکام آژانس نباید به دشمنان برجام اجازه دهد که منافع عالی ایران را به خطر بیندازند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم» (جزئیات بیشتر).

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچینین سه‌شنبه شب در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد، ۴۱ سال تلاش آمریکا برای به زانو درآوردن ملت ایران شکست خورده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ایران خلع سلاح آژانس بین المللی رابرت وود نماینده آمریکا بازرسی هسته ای انتقاد آژانس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است