Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@18:23:05 GMT

آغاز نقشه طولانی حضور آمریکا در عراق

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۴۹۹

آغاز نقشه طولانی حضور آمریکا در عراق

یک عضو پارلمان عراق حمله اخیر به مقر واحدهای بسیج مردمی حشد شعبی در جنوب بغداد را آغاز نقشه طولانی حضور آمریکایی ها در خاک عراق عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک عضو پارلمان عراق حمله اخیر به مقر واحدهای بسیج مردمی حشد شعبی در جنوب بغداد را آغاز نقشه طولانی حضور آمریکایی ها در خاک عراق عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای دولتی با مشاوره آمریکایی ها تعدادی از اعضای حشد شعبی را دستگیر کرده بودند.

 

«محمد الصحیود» عضو ائتلاف ملی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: ایالات متحده به دنبال بهانه ای برای گسترش استقرار نیروهای نظامی خود در عراق با اقدامات تحریک آمیز علیه نیروهای بسیج مردمی است.

 

وی افزود:  ما باید در مقابل جبهه مقاومت به عنوان دو گزینه اصلی و غیرمستقیم متعهد باشیم تا به منظور تقویت نهادهای دولتی و مقابله با چالش هایی که ایالات متحده علیه روند سیاسی در عراق مطرح می کند ، مقابله کنیم.

 

 الصحیود خاطرنشان كرد: تعهد ما به حشد شعبی و گروه های مقاومت اسلامی ، طرح های آمریكا و كارگزاران آن را كه سعی در براندازی روند سیاسی در كشور دارند ، بی اثر خواهد كرد.

 

در حمله به پایگاه کتائب حزب الله بخشی از نیروهای حشد شعبی ده ها نفر از اعضای آن به اتهام حمله موشکی علیه منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا دستگیر شدند که بعد از تحقیقات از آنها رفع اتهام شد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: حشد شعبی دولت عراق عراق حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید

مناظره بین سه نامزد انتخاباتی حوزه خرم آباد و چگنی روز یکشنبه در دانشگاه لرستان به صحنه درگیری و لفاظی بین طرفداران آنها تبدیل شد.

به گزارش مشرق، در این مناظره محمدرضا ملکشاهی راد حضور نیافت و هادی هاشمی نیا، رضا سپهوند و قدرت الله ایمانی با برخی طرفداران و حلقه نزدیکان خود به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان لبیک گفتند.

در این جلسه پس از سخنان نامزدها و واکنش طرفداران و دانشجویان به اظهارات آنها، در نهایت طرفداران آنها که جزو دانشجویان نبودند در سالن با هم مشاجره کردند و موجب توقف مناظره و پس از دقایقی توسط حراست دانشگاه به بیرون از محل هدایت شدند.

اما پس از اتمام مناظره، این افراد در محوطه دانشگاه با هم درگیری فیزیکی و تا حدودی زد و خورد داشتند که در نهایت بدون حضور نیروهای انتظامی، با دخالت دوباره حراست و نیروهای بسیج دانشگاه، از دانشگاه خارج شدند.

گفتنی است در حالیکه پیش از این قدرت الله ایمانی از حضور در مناظره های صدا و سیمای انصراف داده بود، امروز نیز کانال های منتسب به ملکشاهی راد اعلام کردند دعوت از وی برای حضور در مناظره به صورت رسمی نبوده و از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قابل توجه در این مناظره تشویق یکی از کاندیداها توسط رقیب وی بود که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

جوان گرایی، نخبه گرایی، تقویت روحیه مطالبه گری، مرور عملکرد نمایندگان دوره های گذشته، واردات خودرو، تبلیغات پاک، هزینه های تبلیغاتی و چرایی عدم توسعه لرستان از موارد مورد اشاره در این مناظره بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد