Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@01:56:42 GMT

چرا دومین عرضه ETF ها هنوز صورت نگرفته؟

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۶۷۷

چرا دومین عرضه ETF ها هنوز صورت نگرفته؟

به گزارش افکارنیوز،

حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس  در پاسخ به این سوال که مزایا و معایب تشکیل بورس املاک و مستغلات چیست, اظهار کرد: در همه بازارهای سرمایه جهان اعم از  معمولی یا پیشرفته علاوه بر بازار های سهام, بازار های کالایی و انرژی، بازاری دیگر هم تحت عنوان املاک و مستغلات  وجود دارد.

اخبار اقتصادی- عضو شورای عالی بورس افزود: به نظر می رسد عرضه و تقاضا املاک و مستغلات در بازار بورس می تواند در جهت بهبود و تعادل این بخش از بازار اقتصادی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به شفافیتی که در  بازار سرمایه دیده می شود در صورت راه افتادن بورس املاک و مستغلات ما می توانیم شاهد معاملات شفاف و رقابتی در این بخش از بازار اقتصادی  باشیم.

 او تاکید کرد: در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد از آنجایی که خیلی از دستگاه ها، نهاد های دولتی, شرکت های عمومی و حتی بخش خصوصی هم املاکی را در دست دارند و می خواهند این ها را به فروش برسانند به نظر می رسد که این امر می تواند با در نظر گرفتن یک ساز و کار نظام مند به درستی صورت گیرد.

برنامه ویژه ی وزارت اقتصاد برای عرضه ی ETF پتروشیمی ها در بازار

سلاح ورزی در پاسخ به این سوال که  هم اکنون روند عرضه  سهام های ETF در بازار بورس چه گونه است؟ بیان کرد: در مرحله  اول عرضه صندوق های قابل معامله  نتیجه خوبی را به دنبال نداشت به همین علت دولت تدبیری را اندیشید که روند معاملات بهتر شود. در ادامه باید اشاره کرد مجموع سهام شرکت های دولتی که در حال حاضر دولت آن را در بازار بورس عرضه می کند به نحوی است که همه ی افراد می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: انتقادی که به این نوع از عرضه سهام از اول وارد شد این مسئله بود که باید دولت  هم زمان با فروش این سهام ها مدیریت آن ها را واگذار می کرد. ما امیدوار هستیم که طبق گفته های دولت این واگذاری ها تا سال دیگر صورت گیرد.

او در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در عرضه ی سهام های  ETF  شرکت های پتروشیمی در بازار سهام چیست؟ تصریح کرد: این امر علت خاصی داشته باشد تنها دلیل می تواند طی کردن مراحل اداری باشد اما باتوجه به اطلاعاتی که به دستم رسیده است وزارت اقتصاد در خصوص عرضه این سهام پتروشیمی ها برنامه‌ی مخصوصی را ترتیب داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بورس سهام شورای عالی بورس انرژی دولت سهام بورس بازار سرمایه شورای عالی بورس ای تی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال

بیش ۴ میلیون و ۸۷۴ هزار تن سیما به ارزش ۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد تومان در فرودین امسال در بوزس کالا معامله شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ از ابتدای امسال تا پایان فروردین ماه، 5.6 میلیون تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای 6.5 میلیون تنی مواجه و 4 میلیون و 874 هزار و 540 تن آن دادوستد شد که ارزش 4 هزار و 765 میلیارد تومان را ثبت کرد.

همچنین در این مدت 10 میلیون و 676 هزار گواهی سپرده سیمان معادل 10 هزار و 676 تن سیمان به ارزش 11.8 میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالا مورد دادوستد قرار گرفت.

عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا

افزون بر این، تالار خودرو بورس کالا سال جدید را با عرضه 30 دستگاه کامیون کشنده فاو (کامیون کشنده FAW J6P-460) آغاز می کند. این خودروها قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شوند.

بر این اساس تعداد 30 دستگاه کامیون کشنده فاو سیبامتوربه قیمت پایه 4 میلیارد و 778 میلیون تومان با درصد پیش پرداخت10 درصدی عرضه می شود.

ابلاغ شرایط خرید کامیون کشنده فاو

این گزاش می‌افزاید: بورس کالا شرایط خرید خودرو کامیون کشنده فاو که قرار است یکشنبه 9 اردیبهشت عرضه شود را ابلاغ کرد که بر این اساس مهلت ثبت سفارش ساعت 8 صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت است و به منظور مدیریت سفارش های دریافتی مشتریان، کارگزاران امکان مسدودسازی سفارش های دریافتی را تا ساعت 8:30 روز عرضه خواهند داشت.

هر کد ملی (اشخاص حقیقی) صرفا امکان ثبت سفارش یک دستگاه خودرو و هر شناسه ملی (اشخاص حقوقی) امکان ثبت سفارش حداکثر سه دستگاه خودرو را دارند.

اشخاصی که در عرضه های قبلی در بورس کالا موفق به خرید خودرو شده اند و از ابتدای سال 1398 از شرکتهای خودروسازی خودرو خریداری کرده اند نیز امکان ثبت سفارش را دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید