Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@20:36:32 GMT

هشدار در مورد عوارض روانی ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۹۶۹۴

هشدار در مورد عوارض روانی ویروس کرونا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، متخصصان بهداشت روان توصیه می کنند بیمارانی که به دلیل عفونت ویروسی به شدت بیمار شده‌‌اند باید به دلیل تجربیات خود در جنگ برای زندگی، تحت آزمایش اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD) قرار بگیرند.

اختلال اضطراب پس از سانحه در افرادی رخ می دهد که رویدادی آسیب زا را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه گیری ویروس کرونا می تواند استرس زیادی داشته باشد به خصوص برای کسانی که به دلیل عفونت بستری شده اند.

روانشناسان و روانپزشکان از سرویس ملی بهداشت خواسته اند تا اطمینان حاصل کند که افرادی که از بیمارستان خارج می شوند، مرتباً معاینه و ارزیابی شوند. افرادی که علائم PTSD دارند باید برای جلوگیری از عود مجدد مشکلاتی مانند کابوس تحت معالجه قرار گیرند.

متخصصان بهداشت روان در لندن گفتند: افرادی در مراقبت های ویژه تحت درمانند که بیماری آن ها به اندازه کافی پیشرفت کرده است و از دولت خواست که برنامه غربالگری ملی را برای اختلال اضطراب پس از سانحه ارائه دهد.

این تیم دستورالعمل های بالینی را برای اطلاع پزشکان و برنامه ریزان سرویس ملی بهداشت در مورد چگونگی رفع نیازهای بهداشت روانی بازماندگان کووید-19 منتشر کرد.

کارشناسان بهداشت تخمین زدند که به دلیل جدی بودن علائم کووید-19 ممکن است ده ها هزار نفر در معرض خطر PTSD باشند. به دلیل عفونت بیش از 100هزار نفر در بیمارستان بستری شده اند و ممکن است تجربه هراسناک بر سلامت روان آنها تأثیر بگذارد.

وی افزود: برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد برای کووید-19ممکن است بر سلامت روانی بیماران تأثیر منفی بگذارد. برخی از عوامل مانند جداسازی عزیزان در حین و بعد از بستری در بیمارستان ممکن است تأثیرات روانی بر بیمار بگذارد.

هنگامی که بیماران در زمان مناسب کمک پزشکی نداشته باشند، ممکن است منجر به شرایط مزمن و عود مجدد مشکلات بهداشت روان شود.این تیم همچنین تخمین می زند که بیمارانی که علائم شدید کرونا ویروس را تجربه کرده اند یا افرادی که به شدت بیمار شده اند در معرض خطر عمده ای از مشکلات سلامت روان هستند. به طور کلی تا 40درصد از افراد مرخص شده از ICU علائم اضطراب، 30درصد علائم افسردگی و 20درصد نیز علائم PTSD را دارند.

این تیم توصیه می کند که سرویس ملی بهداشت به طور جدی بیمارانی که از کووید-19 جان سالم به در برده اند در مورد مشکلات سلامت روان، از جمله افسردگی، اختلال اضطراب و PTSD تحت نظر باشند. برای دسترسی به هرچه بیشتر بیماران از جمله بیماران در جوامع باید یک سرویس مانیتور درمان وجود داشته باشد. همچنین ، بیمارانی که به دلیل ابتلا به بیماری دچار بیماری بحران شده اند باید حداقل برای یک سال مشاوره منظم داشته باشند.

انتهای پیام/

178 / 336 عفونت ویروسی PTSD کرونا اختلال اضطراب پس از سانحه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عفونت ویروسی کرونا بهداشت روان سلامت روان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان

وزیر بهداشت در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم کنند.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است