Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: وضعیت بیماری کرونا در چند روز اخیر از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها رشد داشته است.

سید موسی خادمی در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا در لرستان که دهم تیرماه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری کرونا در چند روز اخیر از نظر تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در استان با رشد روبرو شده و جلسه امشب به همین دلیل برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدودکننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد که در این رابطه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به روند قرار گرفتن استان در شیب بالای ابتلا به بیماری خاطرنشان کرد: مراکز درمانی استان کاملاً در حالت آماده‌باش هستند و تعداد تخت‌های بستری برای ارائه خدمات به بیماران افزایش بیشتری داشته است.

خادمی خواستار عدم حضور مردم در مراکز ازدحام جمعیت و مراسمات به‌عنوان کانون‌های شیوع بیماری شد و افزود: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک کماکان به‌عنوان بهترین راه‌حل پیشگیری از بیماری به مردم توصیه می‌شود و انتظار می‌رود که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هتل‌ها و مسافرخانه‌های شهرهای در وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل شوند، اضافه کرد: مراکز تجمع توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی پس از اعلام به دبیرخانه ستاد، متولی تجمعات احراز شود.

استاندار لرستان بیان کرد: تجهیزات و داروهای مورد نیاز مراکز درمانی برای بیماران کرونایی طی نامه‌ای به مرکز اعلام و تأمین شود.

خادمی با اشاره به اینکه فرمانداری‌ها هیئت‌هایی برای مراجعه به منازل متوفیان به‌منظور جلوگیری از برگزاری مراسم اعزام کنند، ادامه داد: رستوران‌ها فعالیت‌های خود را صرفاً به‌صورت غذای بیرون بر محدود کنند.

وی عنوان کرد: صداوسیمای استان نسبت به اطلاع‌رسانی و تهیه کلیپ هشداردهنده با حضور ائمه جمعه، ورزشکاران و هنرمندان اقدام کند.

استاندار لرستان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع‌رسانی وضعیت شهرها تا ساعت ۸ صبح چهارشنبه هر هفته جهت برگزاری نمازهای جمعه اقدام کند.

خادمی تصریح کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری تجمعات از نظر شرعی و اجتماعی و برخورد قضایی با بانیان تجمعات اقدام کند.

وی با بیان اینکه در محضرهای ثبت عقد از خانواده زوجین به‌منظور جلوگیری از ازدحام تعهد گرفته شود، افزود: سازمان صمت نسبت به تهیه ماسک با قیمت مصوب برای دانشگاه علوم پزشکی و توزیع در داروخانه‌ها برای استفاده مردم اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار لرستان کروناویروس همه علیه کرونا استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده "تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی" که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

گفتنی است، خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهاد‌های مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع‌های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان