Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیته‌اى براى تدوین برنامه‌هاى گام دوم در دبیرخانه این شورا خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی،  سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به مصوبات جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب  فرهنگی با بیان اینکه جلسه سه بحث اصلی داشت، گفت: اولین بحث این جلسه تکلیفی بود که رئیس جمهور براى موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گام دوم که مقام معظم رهبرى در پایان چهل ساله اول انقلاب طرح کردند، نگاهى است براى چهل ساله دوم انقلاب که در واقع نظام برنامه‌ریزى کشور را از نگاه بیست ساله که در چشم انداز منعکس شده بود به یک نظام برنامه‌ریزى چهل ساله منتقل کردند.

عاملی گفت: مقرر شد دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى کمیته‌اى براى تدوین برنامه‌هاى گام دوم را تشکیل دهد.

عاملی: اسناد راهبردی شورایعالی انقلاب فرهنگی بر اساس بیانیه گام دوم به روز رسانی شوند

 

وی با بیان این که برنامه‌ریزى چهل ساله کشور در برش‌هاى پنج ساله برنامه‌هاى توسعه اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى کشور نیازمند یک افق‌گشایى بزرگ است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران، یک نگاه بلندمدت چهل‌ساله برای برنامه‌ریزی تدوین می‌شود.

وی افزود: توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى کمیته‌اى براى تدوین برنامه‌هاى گام دوم را تشکیل دهد و نسبت به تدوین برنامه اقدام کند.

عاملی با اشاره به اینکه از ٧ راهبرد اساسى که حکیم دور اندیش انقلاب در گام دوم تعیین کردند ٥ محور آن فرهنگی است، تصریح کرد: این محورها شامل معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرز ایجاد کردن با دشمنان انقلاب و سبک زندگى است.

وی ادامه داد: این محورها همگی ابعاد و بنیان فرهنگى دارند که طبیعتاً وظیفه شوراى عالى انقلاب فرهنگى است که در نظام سیاست‌گذارى و برنامه‌ریزى ورود پیدا کند.

 عاملی تصریح کرد: توسعه فرهنگ گفتمان دوم وظیفه همه نهادهای نظام حکمرانی و نهادهای مردمی  و انقلابی است

 عاملی با اشاره به دو محور اول بیانیه گام دوم گفت: این دو محور هم مربوط به علم و پژوهش و اقتصاد است که جنبه علم و فناورى و دانش‌بنیان دارد و تنها دستگاه سیاستگذارى که می‌تواند چارچوب برنامه گام دوم را تنظیم کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بدیهی است که توسعه فرهنگ گفتمان دوم وظیفه همه نهادهای نظام حکمرانی و نهادهای مردمی  و انقلابی است.

وی بحث دوم جلسه را جهش تولید بیان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به عناوین سال که مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند این عناوین لزوماً براى همان سال نیست و ایشان تصریح کردند که تعین عنوان سال آغاز یک روند جدید و یک رویکرد جدید به مسائل، پیشرفت و توسعه کشور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش‌بینى می‌شود در مورد جهش تولید در سال ١٣٩٩ اتفاقات مهمى بیافتد.

  عاملی تأکید کرد: می‌توان از مسیر جهش تولید و گره‌گشایى از مسیر تولید، استقرار و توفیقات بزرگی را رقم زد.

وی تصریح کرد: با توجه به دشمنی‌هایى که با جمهوری اسلامی ایران برای توقف مسیر حرکت نظام می‌شود، می‌توان از مسیر جهش تولید و گره‌گشایى از مسیر تولید، استقرار و توفیقات بزرگی را رقم زد، هدف همه اندیشمندان و دلسوزان نظام، خدمتگذاری به مردم عزیز و با وفای ایران عزیز است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کلیات سند جهش تولید با رویکردهاى فرهنگ و علم و فناورى در این جلسه در شور اول بحث شد، گفت: اگر عناصر و مؤلفه‌هاى اقتصادى صرفاً اقتصادى تلقى شود اساساً نمی‌توانیم توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.

عاملی با بیان اینکه در بحث جهش تولید بحث دیوان سالارى مطرح است، افزود: نظام دیوان سالارى کشور یک نظام رنج‌آورى است که مردم در این نظام دیوان‌سالارى اذیت می‌شوند، فرآیندهاى بسیار گسترده‌اى براى انجام امور درنظر گرفته شده که هر فرآیندى که اضافه می‌شود مشکل ایجاد می‌کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اقتصاد هوشمند زمینه‌ایست براى کوتاه کردن فرآیندها و به نوعى اتوماتیک‌سازى روندها را به وجود می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه چند بُعدى بودن جهش تولید امریست گریز ناپذیر، تصریح کرد: کار جمعى، احترام به قانون، تقویت کار مفید در روز و سایر عناصرى که بُعد فرهنگى دارد در این برنامه دیده شده است.

 عاملی از تدوین سند جهش تولید در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: این سند با ١٢ هدف مشخص، ٢٤ سیاست، ٧٨ برنامه اقدام تهیه شده است که با توجه به شور اول، تغییرات مهمی در آن صورت خواهد گرفت.

وی در تشریح مصوبه اجرایى جلسه گفت: با توجه به اینکه فرهنگستان علوم پزشکى در اساسنامه‌اش پیش‌بینى شده است که نماینده‌ای از شوراى عالى انقلاب فرهنگى در هیأت امناى فرهنگستان حضور داشته باشد که خبره در فقه پزشکی و اخلاق پزشکی باشد، به اتفاق آرا تصویب شد آیت الله علی اکبر رشاد به عنوان نماینده شورا در هیئت امنای فرهنگستان علوم پزشکی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر بخوانید... عاملی: اسناد راهبردی شورایعالی انقلاب فرهنگی بر اساس بیانیه گام دوم به روز رسانی شوند زمینه ایجاد لایحه در شورایعالی انقلاب فرهنگی فراهم شد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستورکار شورایعالی انقلاب فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شوراى عالى انقلاب فرهنگى شورایعالی انقلاب فرهنگی بیانیه گام دوم برنامه ریزى جهش تولید چهل ساله اى براى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.   در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.   وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.   سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.   نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.   وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.   نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.   بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.   در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین