Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اطلاعات اداره ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد اقتصاد این کشور ۲.۲ درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شده که شدیدترین رکود این کشور طی بیش از ۴۰ سال گذشته بوده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، اقتصاد انگلیس 2.2 درصد در سه ماهه اول سال جاری میلادی کوچک شد که شدیدترین رکود این کشور طی بیش از 40 سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه گیری ویروس کرونا بیش از حد انتظار به تولید در انگلیس آسیب رسانده است.

 جدیدترین اطلاعات اداره ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی این کشور 6.9 درصد در ماه مارس پایین آمده است. این در شرایطی است که تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در انگلیس در 9 روز پایانی این ماه اعمال شده بود.

 تخمین‌های اولیه اداره ملی آمار انگلیس نشان می داد که اقتصاد این کشور دو درصد در سه ماهه اول 2020 و 5.8 درصد در ماه مارس کوچک میشود. ولی شواهد نشان می دهند بسته شدن رستوران ها و فروشگاه ها تاثیری فراتر از حد انتظار این اداره بر مصرفکنندگان گذاشته است. 

 اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد در شرایطی که مردم قادر به خرج کردن نیستند، مصرف 2.7 درصد در سه ماهه پایانی 2019 و سه ماهه اول 2020 پایین آمده است. هزینهکرد مصرفکنندگان برای خرید خودرو، غذا خوردن در رستوران، اقامت در هتل ها و خرید پوشاک کاهش شدیدی داشته است.

انگلیس در میان گروه 7 بیشترین آسیب را از کرونا دیده است31 درصد مردم انگلیس خواستار تغییرات بزرگ در اقتصاد پس از کرونا هستند

 این اداره اعلام کرد تاثیر تعطیلی های اعمال شده بیشتر در بخش خدمات دیده می‌شود. بخش خدمات 80 درصد از تولید در اقتصاد انگلیس را تشکیل می دهد. تولید در انگلیس در نتیجه بسته شدن کارخانه ها 1.5 درصد کاهش یافته است. فعالیت های ساخت و ساز هم 1.7 درصد پایین آمده اند.

 آمار سه ماهه اول نشان از عمیق‌ترین رکود اقتصادی انگلیس در دوره مدرن دارد. اولین ماه کامل تعطیلی های انگلیس برای مهار گسترش ویروس کرونا در ماه آوریل باعث بیش از 20 درصد کاهش تولید در این کشور شد.

 انتهای پیام/186

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... انگلیس محدودیت‌های سفر به کشورهای اروپایی را برمی‌دارد بحران کرونا خانواده های فقیر انگلیسی را بدهکارتر کرد و ثروتمندان را ثروتمندتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره ملی آمار انگلیس درصد در سه ماهه سه ماهه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت‌شناسان می‌گویند طی ۵۰ سال آینده تعداد سالمندان ۶۰ سال به بالا افزایش خواهد یافت و این گروه بخش قابل‌توجهی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

تخمین زده شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت افراد بالای ۶۰ سال به دومیلیارد نفر در جهان خواهد رسید و به این معناست که به ازای هر پنج نفر یک سالمند خواهیم داشت. 

به این ترتیب نه فقط در کشور‌های توسعه‌ یافته بلکه در کشور‌های در حال‌توسعه نیز بخش قابل‌توجهی از جمعیت را سالمندان تشکیل خواهند داد و افزایش سالمندان در صورت نداشتن برنامه‌های مدون، در آینده به چالشی مهم برای جوامع تبدیل خواهد شد. 

در کشور‌های توسعه‌یافته، از سه دهه گذشته سرویس‌های خدمات مراقبت روزانه به عنوان جایگزینی برای مراقبت‌های سازمانی و رسمی به وجود آمده است و این سرویس‌ها نقش مهمی در مراقبت‌های مبتنی بر جامعه برعهده گرفته‌اند. 

حالا با توجه به روند روبه رشد جمعیت سالمندان و نیاز‌های آنها بویژه باتوجه به مسائلی ازجمله تغییر در سبک زندگی خانواده‌ها و مهاجرت فرزندان و افزایش شمار سالمندان تنها، توسعه مراکز نگهداری روزانه سالمندان در کشور ما نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

برخی از کارشناسان معتقدند اگر همین حالا برای افزایش تعداد سالمندان، برنامه‌هایی در نظر گرفته نشود به‌زودی با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

درحال حاضر بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و باتوجه به آمار، پیش‌بینی شده است در سال ۱۴۲۰ حدود ۲۰درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد که باید به نیازهایشان ازجمله بیمه، خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ داده شود.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه تهران در حوزه جمعیت در آستانه بحران است که می‌توان از آن به ابر بحران نام برد، زیرا در جوانی جمعیت وضعیت خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه متوسط ۱۳ درصد تهرانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند گفت: اگر اقدام عاجل و موثر انجام ندهیم درصد سالمندان قابل توجه خواهد شد.

صاحب در خصوص میزان سالمندان در مناطق مختلف تهران گفت: درصد سالمندان در مناطق تهران متفاوت است به صورتی که در منطقه ۱، ۳، ۶، ۲۱ بیشترین تعداد سالمند را در تهران دارند و حدود ۱۶ درصد جمعیت سالمندان تهران را دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته