Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه آبادی گفت: ۹۸ درصد از جامعه هدف در مرحله دوم طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا غربالگری تلفنی خانوار و جمعیت تاکنون در دو مرحله انجام شده که مرحله نخست از ۱۴ اسفند تا نیمه فروردین ماه با غربالگری بیش از ۵۹۴ هزار و ۹۳۰ خانواده معادل ۹۴ درصد خانوارها و یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر معادل ۹۵ درصد جمعیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در مرحله نخست این غربالگری یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۹۰ نفر فاقد مشکل، ۹۴۱۱ نفر نیازمند مراقبت در منزل و یک هزار و ۷۱۶ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مرحله دوم این غربالگری نیز از پانزدهم فروردین ماه با اولویت جمعیت هدف بالای ۱۵ سال برای یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۸۴ نفر معادل ۹۸ درصد جمعیت انجام شد.

شاه آبادی گفت: در مرحله دوم نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲۱ نفر فاقد مشکل، ۹۰۵۴ نفر نیازمند مراقبت در منزل و ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر غربالگری مرحله دوم رو به اتمام است و مرحله سوم نیز با تاکید بر افراد بالای ۶۰ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای به زودی و با اعلام وزارت بهداشت اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک در بیرون از منزل، شستشوی مکرر دست‌ها و پرهیز از ترددهای غیرضروری رعایت کنند شاهد سیر نزولی بیماری خواهیم بود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: آبریزش بینی، عطسه، تب و لرز و علائم گوارشی جدیدترین علائم ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نفر نیازمند یک میلیون مرحله دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها