Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:37:31 GMT

زنان باردار مراقب باشند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۵۳۰

زنان باردار مراقب باشند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیردل کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت : زنان باردار نسبت به سایر گروه‌ها در خطر بالاتری از نظر ابتلا به کرونا نیستند، زنان باردار به دلیل تغییرات در بدن و سیستم ایمنی، در ماه‌های آخر بارداری ممکن است دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند و بنابراین مهم است که بسیار مراقب باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ویروس حین بارداری از مادر به جنین منتقل می‌شود یا خیر؛ ویروس کرونا تاکنون در مایع آمنیوتیک یا جفت دیده نشده است، با این حال اطلاعات همچنان در حال به روزرسانی است.

شیردل افزود: بسیاری از مادران باردار از رفتن به پایگاه سلامت و یا پزشک متخصص برای انجام مراقبت‌های بارداری در زمان شیوع بیماری کرونا می‌ترسند و با ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی احتیاط می‌کنند، مادران باردار می‌توانند تمام سوالاتی که مربوط به سلامتی بارداری، زایمان و ابتلا به بیماری کرونا است را از متخصص زنان و مامای پایگاه سلامت خود بپرسند بنابراین اگر رابطه راحتی با پزشک زنان یا ماما داشته باشند، آن‌ها می‌توانند پاسخ همه سوالات و نگرانی‌های آن‌ها را بدهند.

 شیردل ادامه داد: بهترین کاری که مادران باردار می‌توانند انجام دهند این است که باید اقدامات احتیاط آمیز و ضروری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را انجام دهند و با افرادی که علایم بیماری را دارند تماس نداشته باشند و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.

این مسوول افزود: مادران باردار باید از حضور در جمع‌های کوچک و بزرگ در فضا‌های عمومی بخصوص در اماکن سربسته یا محدود و دورهمی‌ها با دوستان و خانواده پرهیز کنند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی ویروس کرونا مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟

ایتنا - آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد امید به زندگی زنان در بیشتر کشورهای جهان بیشتر از مردان است. اما علت این مسئله چیست؟
به طور متوسط ​​زنان ۵ سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند اما این شکاف جنسیتی بر اساس کشور و سن متفاوت است.

فاکتورهای زیادی مانند عوامل زیستی، رفتاری و اجتماعی وجود دارد که شکاف جنسیتی در امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده تفاوت‌های عمیقی را بین زنان و مردان در مورد علل اصلی بیماری و مرگ زودرس بین دو جنس نشان داد.

در این مطالعه که در The Lancet Public Health منتشر شده، محققان نتایج خود را با مقایسه سال‌های زندگی از دست رفته به دلیل ۲۰ علت اصلی بیماری یا مرگ زودرس به دست آوردند.

 
این تحقیق بر روی مردان و زنان بالای ۱۰ سال در سراسر جهان و در ۷ منطقه بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۱ انجام شد.

بر اساس این مطالعه، مردان بیش از زنان تحت تأثیر شرایطی قرار می گیرند که منجر به مرگ زودرس می‌شود، مانند COVID-19، سوانح جاده‌ای، بیماری‌های قلبی عروقی، و بیماری‌های تنفسی و کبدی.

از سوی دیگر، زنان بیشتر به امراضی دچار می‌شوند که غیرکشنده است، از جمله مشکلات اسکلتی عضلانی، شرایط سلامت روان، و اختلالات سردرد.

با ادامه بهبود مراقبت های بهداشتی و برابری جنسیتی، شکاف جنسیتی در امید به زندگی احتمالا در آینده کاهش می یابد.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟