Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:39:49 GMT

کنه در باغهای میوه خراسان رضوی طغیان کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۰۶۴۸

کنه در باغهای میوه خراسان رضوی طغیان کرد

فاطمه حلاج‌نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آفت هر سال باغهای میوه را تهدید می‌کند و باغداران در این زمینه باید با اقدام به موقع و هوشمندانه با این آفت مبارزه کنند.

وی ادامه داد: امسال نیز آفت کنه تار عنکبوتی در بیشتر باغهای میوه از جمله سیب، گیلاس و آلبالو به میزان فراوان مشاهده شده و مبارزه با آن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که این آفت، فتوسنتز گیاه را مختل می‌کند گفت: باغهایی که دارای تردد فراوان و یا کنار جاده و در معرض خاک هستند بیش از بقیه در معرض ظهور و بروز این آفت هستند.

حلاج نیا افزود: باغداران و کشاورزان باید هوشیار باشند و به محض مشاهده این آفت برای مبارزه و جلوگیری از شیوع آن در کل باغ و سرتاسر درخت اقدام کنند.

کنه تار عنکبوتی یکی از خطرناک‌ترین آفات درختان میوه و البته بسیاری از گونه‌های مختلف از گیاهان زراعی است. این آفت در جمعیت‌های زیاد روی اکثر درختان میوه خسارت زیادی وارد می‌کند به گونه‌ای که میوه‌ها از نظر کمی وکیفی به شدت آسیب می‌بینند.

مبارزه با علف‌های هرز، شست و شوی درختان با آب خالص و یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی از جهات مختلف از جمله راهکارهای مبارزه با این آفت است.

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد وزارت جهاد کشاورزی افت مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این نشست به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، فردا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ از ساعت 10 تا 11:30 صبح در محل مرکز پاسخگویی به سوالات دینی واقع در مدرسه پریزاد برگزار خواهد شد.

در این نشست تخصصی، دکتر یاسر جبرائیلی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی، به تبیین و بررسی موضوع اقتصاد اسلامی و مبارزه آن با نئولیبرالیسم خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد