Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس حوزه قضایی شهر مروست گفت: پرونده‌های مطروحه در دهستان ایثار با رویکرد صلح و سازش مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه آن، ۶۰ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شد و در سایر موارد هم دستورات قضایی صادر شد. تاریخ انتشار: 10:14 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۷۲۵

احمد زحمتکش در گفت‌وگو با میزان با اشاره به طرح اصلاح ذات‌البین در پرونده‌ها گفت: تمام تلاش ما برای این است که رضایت افراد جلب شده و تا جای ممکن پرونده‌ای تشکیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین حقوقی و قضایی بسیاری از مشکلات را تشدید می‌کند و برخی مشکلات مردم به دلیل عدم آگاهی آنان نسبت به موضوعاتی است که در آن وارد شده اند و بدون آگاهی به دنبال نتیجه هستند.

  رییس حوزه قضایی بخش مروست با بیان اینکه صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در واقع هدف اولیه همه ما به عنوان عضوی از جامعه این است که برای اصلاح جامعه تلاش کنیم، زیرا هم ثواب اخروی و هم آثار مادی و دنیوی فراوانی دارد و عدالت خواهی و اجرای عدالت از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف دستگاه قضایی می‌باشد.   وی با بیان اهمیت و ضرورت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی مبتلابه در بخش مروست و توابع آن گفت: باید در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم گام برداشت چرا که بسیاری از مسائل خانوادگی، اختلافات در حوزه کشاورزی و معاملات، از اعتماد بی جا به افراد ناشناس و کم دقتی در انعقاد قرارداد‌ها و آسیب‌های موجود در فضای مجازی نشأت می‌گیرد.   بیشتر بخوانید: اجرای طرح قاضی مدرسه در تمامی مدارس شهر مروست   این مقام قضایی خاطرنشان کرد: کلیه پرونده‌های مطروحه در دادگاه و اجرا‌های احکام مرتبط با اهالی ساکن دهستان ایثار با رویکرد صلح و سازش و فصل خصومت بین طرفین دعوی با روحیه جهادی و انقلابی، مورد رسیدگی قرار گرفت که نتیجه آن به سازش ختم شدن ۶۰ درصد پرونده‌های مطروحه فوق الذکر بوده و در سایر موارد هم دستورات قضایی صادر شد.   گفتنی است دهستان ایثار یکی از توابع شهر مروست در استان یزد می‌باشد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح و سازش اطاله دادرسی پرونده های مطروحه دهستان ایثار صلح و سازش پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری