Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند گفت: مبارزه با این معضل به عزم ملی نیاز دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در جلسه ستاد عالی گیاه‌پزشکی استان با محوریت مبارزه با آفت ملخ صحرایی اظهار داشت: چهار شهرستان نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه، درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و موضوع مبارزه با این آفت از سال 98 و در شرایطی که درگیر سیل بودیم، برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با ملخ صحرایی همانند بیماری کرونا به یک عزم ملی نیاز دارد افزود: مبارزه با این آفت، حمایت، پشتیبانی و عزم ملی می‌خواهد و با اعتبارات ناچیز استانی نمی‌توان با بحران مقابله کرد.

از گوشه‌ و کنار سیستان و بلوچستان|تداوم مبارزه با ملخ صحرایی / کالاهای اساسی مردم به اندازه کافی ذخیره شدپایان مبارزه با آفت ملخ در استان فارس؛ اختصاص 43 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحراییمبارزه با آفت ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به 177 هزار هکتار رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان باید بر مبنای تکلیفی که برای دستگاه‌ها مشخص شده حمایت و پشتیبانی لازم را انجام داده و فرمانداران نیز برای اثربخشی موضوع مقابله با ملخ صحرایی، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و نیازمندی‌ها را گزارش کنند.

میرجعفریان ادامه داد: پروسه مبارزه باید روشن و تمام مراحل، تبدیل به شیوه نامه شده و امکانات، متناسب با میزان درگیریِ هر منطقه اختصاص داده شود تا منابع و انرژی نیروی انسانی هدر نرود.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی، نیروهای نظامی و... تامین خواهد شد و اگر همراهی وزارتخانه و حمایت ملی را داشته باشیم می‌توان به مدیریت بحران امیدوار بود.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این جلسه یادآور شد: 10 استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و باید توجه داشت که امر مقابله، به‌تنهایی از عهده جهادکشاورزی خارج است و اگر همه دستگاه‌های استان بسیج نشوند، طی سه ماه آینده با یک بحران جدی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/252/س

R41348/P/S6,56/CT12 بیشتر بخوانید... مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۷۵ هزار هکتار گذشت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان خراسان جنوبی نیاز است مبارزه جدی با ملخ صحرایی در جنوب استان کرمان ادامه دارد + تصویر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با ملخ صحرایی ملخ صحرایی خراسان جنوبی عزم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی

پس از بارش‌های اخیر، روستای ماخونیک خراسان جنوبی شاهد جاری شدن سیلاب بود.

دریافت 786 KB

دیگر خبرها

  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد