Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات، با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) یک ویژگی خاص دارد و آن اینکه مهمان مردم ایران است. از روزی که علیرغم خواسته میلی، مجبور شد از مدینه هجرت کند و وارد ایران شد، در مسیر از اهواز تا نیشابور، مردم از بیانات آن حضرت بهره و استفاده بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در دورانی که ایشان در مرو و خراسان بود، بیانات و مباحثات آن حضرت و شرکت در مجالس رسمی در حوزه دینی، اعتقادی و... اثرگذار بود تا آنجا که امام هشتم را به عنوان عالم آل محمد (ص) لقب دادند و فرصت ایشان برای تببین احکام دین در جلسات رسمی بی‌نظیر بود.  

رییس‌جمهور با بیان اینکه امام صادق (ع) را به عنوان موسس مکتب و مذهب‌مان می‌شناسیم، اظهار داشت: درست است در دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، فقه و تشیع تبیین شد، اما رسمیت مذهب شیعه مربوط به دوران امام هشتم است یعنی در دورانی که در دوران خلافت و حکومت، وضوح و علنی تشیع تبلیغ می‌شد و خلیفه وقت به صورت ظاهری از آن پیروی می‌کرد.  

روحانی با تاکید بر اینکه امام هشتم امام تدبیر بود، تصریح کرد: علیرغم میل امام هشتم به عدم سفر از مدینه، آن را پذیرفت و قبول کرد به دلیل آثار و مسائلی که برای دنیای اسلام داشت. علیرغم رد ولایت عهدی، آن را به ظاهر پذیرفت. این بسیار مهم است که پایان کار را ببینیم و در همه برنامه‌ریزی‌ها مسائل اصلی امت اسلام و جامعه مدنظر باشد و سیره مبارکه آن حضرت می‌تواند راهنمای خوبی برای ما در این مسیر باشد.  

وی با اشاره به سالگرد مورد هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی در تیر ماه سال ۶۷ خاطرنشان کرد: فردا دوازدهم تیر ماه است؛ روزی که ایرباس ما توسط موشک‌های آمریکایی سرنگون شد. این جنایت بزرگی بود که در تاریخ کشور تحقق یافت. اینکه یک نیروی نظامی به تعمد در میدان جنگی که در ظاهر ایران و عراق بود، حضور یافت و آمریکا در ماه‌های اخیر در خلیج فارس وارد آن شد.  

رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: آمریکایی‌ها هواپیمای ما را زدند، بگویند اشتباه کردم ولی عذرخواهی نکند، بگویند فکر کردم اف ۱۴ است ولی نبود و به کسی که این هواپیما را سرنگون کرد و ۲۹۰ را به شهادت رساند، مدال داد. این شیوه و اخلاق آمریکایی‌ها است و مسیری است که از آن زمان تا به امروز دنبال کرده‌اند. فرض بگیریم اشتباه کرده‌اند، لااقل عذرخواهی کرده و آن فرد را محکوم می‌کرد، نه مدال دهد.  

روحانی با بیان اینکه همین مسئله را مجددا شاهدیم و سازمان ملل صحنه نمایش شکست سیاسی آمریکا در برابر آمریکا بود، ابراز داشت: در سه سال و نیم گذشته و در زمانی که دولت جدید آمریکا در کاخ سفید مستقر شده بود، در طول این مدت، با بی قانونی، اعمال ضد قانونی و ضد حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی روبه‌رو بودیم.  

وی اضافه کرد: ممکن است آمریکایی‌ها در محاسبات‌شان بگوید در عرصه اقتصادی دستاوری داشتیم و ملت ایران را تحت فشار قرار دادیم ولی از نظر حقوقی سیاسی و اخلاقی بارها مواجه با شکست شدند و نشست دیروز شکست جدید برای آمریکایی‌ها بود.

 ادامه دارد 

برچسب‌ها دولت حسن روحانی پروندهٔ خبری نشست شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت حسن روحانی دولت حسن روحانی آمریکایی ها امام هشتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که سامانه‌های پدافندی آمریکا در جریان حمله تلافی‌جویانه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، در مقابله با موشک‌های ایرانی شکست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، درحالی‌که رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی پس از پاسخ ایران به این رژیم در پی حمله به ساختمان سفارت ایران در دمشق، مدعی بودند ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را رهگیری کرده‌اند، اکنون و به صورت قطره‌چکانی به شکست خود در عملیات «وعده صادق» اعتراف می‌کنند.

در میان انکارهای صهیونیست‌ها و پس از اینکه مقام‌های آمریکایی اعتراف کرده‌اند که ایران ۲ پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است، امروز (چهارشنبه) نیز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد سامانه‌های پدافندی آمریکا که در جریان حمله ایران مورد استفاده قرار گرفت، در منهدم کردن بیشتر موشک‌های بالستیک ایرانی موفق عمل نکرد و شکست خورد.

در این گزارش آمده است از میان هشت موشکی که از دریا و با هدف مقابله با موشک‌های بالستیک ایرانی شلیک شدند، تنها ۲ مورد موفق عمل کرد.

اخیرا سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت «در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشورهای مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود».

او گفت: هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد. بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کشور شیعیان و اهل بیت (ع) سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که آن‌ها باورشان نمی‌شد.

طبق گزارش‌ها، عملیات وعده صادق علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • پیروزی بدون جنگ
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی