Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@13:38:23 GMT

بالگرد و پهپادهای هندی به جنگ ملخ‌ها رفتند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۱۵۵۷

بالگرد و پهپادهای هندی به جنگ ملخ‌ها رفتند

هند برای متوقف کردن هجوم ملخ‌های صحرایی که هجوم آنها به ۹ ایالت این کشور گسترش پیدا کرده، از بالگرد و ۱۲ پهپاد برای سمپاشی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، این اقدام پس از هجوم ملخ‌ها به شهر گوروگرام و انتقاد مردم از مقامات برای عدم مهار سریع آنها انجام گرفت.

نارندرا سینگ تومار، وزیر کشاورزی و رفاه کشاورزان گفت: دولت برای پنج سیستم سمپاشی مورد استفاده در بالگردها به انگلیس سفارش داده است تا در بالگردهای نیروی هوایی نصب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند که با بدترین حمله ملخها در چند دهه گذشته روبرو شده، از ۱۲ پهپاد برای ردگیری مسیر ملخها و سمپاشی آنها بهره گرفته است.

وزارت هواپیمایی غیرنظامی هند در مقررات تغییراتی داده که به مقامات ایالتی اجازه می‌دهد از پهپادها در شب استفاده کنند. کارشناسان بر این باورند که چنین اقدامی ممکن است به خنثی کردن هجوم ملخها کمک کند.

دولت هند تاکنون از خودروهای ویژه و دستگاههای آتش نشانی برای مقابله با هجوم ملخها در ۹ ایالت پرجمعیت این کشور در شمال، مرکز و غرب استفاده کرده است.

هجوم ملخ‌ها به دلیل این که در فاصله فصل برداشت قبلی و فصل کاشت آینده روی داده، خسارت قابل توجهی نداشته است اما برخی از کشاورزان هندی نسبت به آسیب دیدن محصول در بخشهایی از ایالت راجستان شکایت کرده اند.

دولت فدرال هند اعلام کرده که برای دولت ایالتی راجستان کمک مالی برای مبارزه با ملخ‌ها فراهم کرده است.

گفته می‌شود نمایندگان هند، ایران، پاکستان و افغانستان برای مهار هجوم ملخها در منطقه به مذاکره پرداخته اند.

بر اساس گزارش رویترز، درست زمانی که کشاورزان سرگرم کاشت محصولات تابستانی هستند، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد فائو نسبت به هجوم موج جدید ملخها در سراسر اقیانوس هند از سومالی هشدار داده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0035My

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ملخ هند سمپاشی هجوم ملخ ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد بیش از ۲۰۰ شهرک‌نشین بامداد امروز به میدان الاقصی هجوم بردند و به گشت‌های تحریک‌آمیز و اجرای آیین‌های تلمودی پرداختند.

پیش بینی می‌شود که با سازماندهی یورش جمعی افراط‌گرایان توسط پلیس اشغالگر، تعداد متجاوزان به هنگام عصر نسبت به روز‌های گذشته افزایش یابد.

از سوی دیگر، پلیس اشغالگر تدابیر نظامی خود را در دروازه‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی تشدید کرده است و محدودیت‌هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کرده است.

بیش از ۱۲۰۰ شهرک‌نشین افراطی دیروز یکشنبه هم به مسجدالاقصی هجوم بردند. روز پنجشنبه گذشته هم هجوم ۱۶۰۰ شهرک نشین گزارش شده بود که بالاترین آمار از هفتم اکتبر گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

سازمان‌های معبد ادعایی سلیمان برای هجوم گسترده به مسجد مبارک الاقصی برای تقدیم قربانی در عید «پسح» فراخوان داده بودند، در مقابل گروه‌های فلسطینی و جنبش‌های جوانان از مردم خواستند به مسجدالاقصی بروند و این مسجد را برای صهیونیست‌ها خالی نکنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی