Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ٨٢٩ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه‌شنبه ١٠ تیرماه ٩٩ به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی رییس قوه قضائیه و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی با اشاره به این که این جلسه سه بحث اصلی داشت، گفت: اولین بحث این جلسه تکلیفی بود که رییس جمهوری برای موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گام دوم که مقام معظم رهبری در پایان چهل ساله اول انقلاب طرح کردند، نگاهی است برای چهل ساله دوم انقلاب که در واقع نظام برنامه‌ریزی کشور را از نگاه بیست ساله که در چشم انداز منعکس شده بود، به یک نظام برنامه‌ریزی چهل ساله منتقل کردند.

عاملی با بیان این که برنامه‌ریزی چهل ساله کشور در برش‌های پنج ساله برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور نیازمند یک افق‌گشایی بزرگ است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران، یک نگاه بلندمدت چهل‌ساله برای برنامه‌ریزی تدوین می‌شود.
وی افزود: توسط رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای برای تدوین برنامه‌های گام دوم تشکیل دهد و نسبت به تدوین برنامه اقدام کند.
عاملی با اشاره به اینکه از هفت راهبرد اساسی که حکیم دور اندیش انقلاب در گام دوم تعیین کردند، پنج محور آن فرهنگی است، تصریح کرد: این محورها شامل معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرز ایجاد کردن با دشمنان انقلاب و سبک زندگی است.
وی ادامه داد: این محورها همگی ابعاد و بنیان فرهنگی دارند که به طور طبیعی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ورود پیدا کند.

عاملی با اشاره به دو محور اول بیانیه گام دوم گفت: این دو محور هم مربوط به علم و پژوهش و اقتصاد است که جنبه علم و فناوری و دانش‌بنیان دارد. تنها دستگاه سیاستگذاری که می‌تواند چارچوب برنامه گام دوم را تنظیم کند، شورای عالی انقلاب فرهنگی است. بدیهی است توسعه فرهنگ گفتمان گام دوم وظیفه همه نهادهای نظام حکمرانی و نهادهای مردمی و انقلابی است.

وی بحث دوم جلسه را جهش تولید بیان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به عناوین سال که مقام معظم رهبری مشخص می‌کنند این عناوین لزوماً برای همان سال نیست و ایشان تصریح کردند که تعین عنوان سال آغاز یک روند جدید و یک رویکرد جدید به مسائل، پیشرفت و توسعه کشور است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش‌بینی می‌شود در مورد جهش تولید در سال ١٣٩٩ اتفاقات مهمی بیفتد. 

وی تصریح کرد: با توجه به دشمنی‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران برای توقف مسیر حرکت نظام می‌شود، می‌توان از مسیر جهش تولید و گره‌گشایی از مسیر تولید، استقرار و توفیقات بزرگی را رقم زد. هدف همه اندیشمندان و دلسوزان نظام، خدمتگزاری به مردم عزیز و با وفای ایران عزیز است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کلیات سند جهش تولید با رویکردهای فرهنگ و علم و فناوری در این جلسه در شور اول بحث شد، گفت: اگر عناصر و مؤلفه‌های اقتصادی صرفاً اقتصادی تلقی شود، اساساً نمی‌توانیم توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم.
عاملی با بیان اینکه در بحث جهش تولید بحث دیوان سالاری مطرح است، افزود: نظام دیوان سالاری کشور یک نظام رنج‌آوری است که مردم در این نظام دیوان‌سالاری اذیت می‌شوند. فرآیندهای بسیار گسترده‌ای برای انجام امور درنظر گرفته شده که هر فرآیندی که اضافه می‌شود مشکل ایجاد می‌کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اقتصاد هوشمند زمینه‌ای است برای کوتاه کردن فرآیندها و به نوعی اتوماتیک‌سازی روندها را به وجود می‌آورد.
وی با تأکید بر اینکه چند بُعدی بودن جهش تولید امری است گریز ناپذیر، تصریح کرد: کار جمعی، احترام به قانون، تقویت کار مفید در روز و سایر عناصری که بُعد فرهنگی دارد، در این برنامه دیده شده است.

 تدوین سند جهش تولید با ١٢ هدف مشخص، ٢٤ سیاست، ٧٨ برنامه اقدام

عاملی از تدوین سند جهش تولید در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: این سند با ١٢ هدف مشخص، ٢٤ سیاست، ٧٨ برنامه اقدام تهیه شده است که با توجه به شور اول، تغییرات مهمی در آن انجام خواهد شد.
وی با تشریح مصوبه اجرایی جلسه گفت: با توجه به اینکه در اساسنامه فرهنگستان علوم پزشکی پیش‌بینی شده است یک نماینده خبره در فقه پزشکی و اخلاق پزشکی،‌ از شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای فرهنگستان حضور داشته باشد، به اتفاق آرا تصویب شد آیت الله علی اکبر رشاد به عنوان نماینده شورا در هیات امنای فرهنگستان علوم پزشکی حضور یابد. 

برچسب‌ها جهش تولید سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی گام دوم انقلاب جهش تولید سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی گام دوم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی دوم انقلاب جهش تولید چهل ساله گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس