Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر هدف از اجرای این طرح را رشد عزت نفس، افزایش توانایی‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و اظهار داشت: برنامه‌های اوقات فراغت با شعار، هر دانش‌آموز یک مهارت در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح برای دانش آموزان دارای آسیب بینایی، آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، معلول جسمی حرکتی، چند معلولیتی و طیف اُتیسم در مدارس و مراکز مجازی با نیازهای ویژه استان در ایام تعطیلات تابستان از ۱۵ تیرماه اجرا می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان راهبردی مؤثر در راستای ارتقای توانمندی‌های دانش آموزان برای برقراری و حفظ تعاملات مثبت با دیگران با استفاده از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی و با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی انجام می‌شود.

رنجبر با تاکید بر اهمیت غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش آموزان با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا ویروس، یادآور شد: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

وی مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت‌های تابستانی عنوان کرد و بیان کرد: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه‌های اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستانگفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در فضای مجازی مهارت‌های زندگی ده گانه خودآگاهی، همدلی، روابط بین فردی، ارتباط مؤثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، حل مسأله، تصمیم گیری، تفکر خلاق و مهارت‌های تفکر خلاقانه به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

رنجبر اظهار داشت: با ارزیابی و آموزش مهارت‌های زندگی مناسب می‌توان در ضمن آموزش مفاهیم تحصیلی به بعد پرورشی نهاد آموزش و پرورش پرداخت و شهروندانی رشد یافته در ابعاد گوناگون تربیت نمود تا بتوانند به نحوی بهتر و مؤثرتر با مشکلات و دشواری‌های زندگی مواجه شود.

وی افزود: دانش آموز با نیاز ویژه با یادگیری این مهارت‌ها خود را قادر می‌سازد با مسائل زندگی به طور موثرتری مقابله کرده، توانایی اجتماعی و روحی خود را افزایش و دانش، ارزش‌ها و نگرش‌ها را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: ضعف مهارت‌های زندگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌تواند منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری در آنان شود از این رو آموزش، فراگیری و ایجاد فضای مناسب در جهت تقویت این مهارت‌ها در کنار یادگیری تحصیلی در ارتقای سلامت روان و رفتار بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 4962823

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان استثنایی مدارس استثنایی مهارت زندگی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام مواد مخدر استانداری سمنان بیرجند دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی آموزش و پرورش استثنایی نیازهای ویژه مهارت های زندگی دانش آموزان فضای مجازی اوقات فراغت مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری