Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس، در پاسخ به این سوال که مزایا و معایب تشکیل بورس املاک و مستغلات چیست، اظهار کرد: در همه بازارهای سرمایه جهان اعم از  معمولی یا پیشرفته علاوه بر بازارهای سهام, بازارهای کالایی و انرژی، بازاری دیگر هم تحت عنوان املاک و مستغلات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی بورس افزود: به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا املاک و مستغلات در بازار بورس می‌تواند در جهت بهبود و تعادل این بخش از بازار اقتصادی کمک کند. باتوجه به شفافیتی که در  بازار سرمایه دیده می‌شود در صورت راه افتادن بورس املاک و مستغلات ما می‌توانیم شاهد معاملات شفاف و رقابتی در این بخش از بازار اقتصادی  باشیم.

 او تاکید کرد: در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد از آنجایی که خیلی از دستگاه‌ها، نهادهای دولتی, شرکت‌های عمومی و حتی بخش خصوصی هم املاکی را در دست دارند و می‌خواهند این‌ها را به فروش برسانند به نظر می‌رسد که این امر می‌تواند با در نظر گرفتن یک ساز و کار نظام‌مند به درستی صورت گیرد.

برنامه ویژه وزارت اقتصاد برای عرضه ETF پتروشیمی‌ها در بازار

سلاح‌ورزی در پاسخ به این سوال که  هم‌اکنون روند عرضه سهام‌های ETF در بازار بورس چه گونه است، بیان کرد: در مرحله  اول عرضه صندوق‌های قابل معامله  نتیجه خوبی را به دنبال نداشت به همین علت دولت تدبیری را اندیشید که روند معاملات بهتر شود. در ادامه باید اشاره کرد مجموع سهام شرکت‌های دولتی که در حال حاضر دولت آن را در بازار بورس عرضه می‌کند به نحوی است که همه افراد می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند.

عضو شورای عالی بورس بیان کرد: انتقادی که به این نوع از عرضه سهام از اول وارد شد این مسئله بود که باید دولت  هم زمان با فروش این سهام‌ها مدیریت آن‌ها را واگذار می‌کرد. ما امیدوار هستیم که طبق گفته‌های دولت این واگذاری‌ها تا سال دیگر صورت گیرد.

او در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در عرضه سهام‌های ETF شرکت‌های پتروشیمی در بازار سهام چیست، تصریح کرد: اگر این امر علت خاصی داشته باشد تنها دلیل می‌تواند طی کردن مراحل اداری باشد؛ اما با توجه به اطلاعاتی که به دستم رسیده است وزارت اقتصاد در خصوص عرضه این سهام پتروشیمی‌ها برنامه‌ مخصوصی را ترتیب داده است.

کد خبر 527144 برچسب‌ها بورس تهران بورس - فرا بورس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران بورس فرا بورس املاک و مستغلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده

تین نیوز

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، مهدی ضیغمی درخصوص زمان عرضه جدید خودروهای وارداتی بیان کرد: عرضه انواع خودرو وارداتی اعم از خودروهای برقی و بنزینی روز یکشنبه هفته آینده آغاز می شود.

ضیغمی افزود: خودروهای برقی فعلا در سامانه عمومی عرضه خواهد شد و سپس در سامانه مخصوص خودروهای برقی عرضه خواهد شد.

وی در مورد این که چرا خودروهای برقی در سامانه ای جدا عرضه خواهد شد، گفت: برای این که بتوان تبلیغات بیشتری درباره این خودروها انجام داد و مشخصات و ویژگی این خودروها را بیشتر و بهتر توضیح داد و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت بیان کرد: با شورای رقابت صحبت هایی داشته ایم تا عرضه خودروهای برقی تسهیل شود؛ همچنین درخواست کرده ایم که برای خودروهای برقی بحث بلوکه کردن پول و داشتن پلاک فعال حذف شود که در حال بررسی است؛ تا آن زمان خودروهای برقی در همین سامانه فعلی عرضه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • عبور از دژاووی بورسی
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!