Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه وزارت دادگستری، این تفاهمنامه به امضای دلاور بزرگ نیا مدیرکل حقوق بشر و پیگیری حقوق شهروندی وزارت دادگستری و سید مجید حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور رسید.

در این تفاهم‌نامه آمده است: نظر به ضرورت تقویت کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف از جمله رعایت حقوق شهروندی و با عنایت به ظرفیت برجسته قانون اساسی برای پیشبرد حقوق ملت و اذعان به اینکه تامین و صیانت از حقوق شهروندان مستلزم تلاش‌های متنوع از سوی اقشار مختلف جامعه از جمله نهادهای غیردولتی و تلاشگران جامعه مدنی و عمومی دستگاه حاکمیتی است؛ برای بسط و توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی  های طرفین به ویژه در زمینه ارائه خدمات حقوق شهروندی به ایرانیان خارج از کشور، این تفاهم نامه تدوین و انعقاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مفاد این تفاهمنامه می‌توان به همکاری، مشارکت و مساعدت برای ترویج و ارتقا بهره مندی ایرانیان خارج از کشور از حقوق شهروندی از طریق بهره مندی طرفین از ظرفیت های علمی، تجربی، پژوهشی، ارتباطات بین المللی و سایر ظرفیت های یکدیگر؛ همکاری و مشارکت طرفین در برگزاری سخنرانی، همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی، نشست هم اندیشی و اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، به ویژه دوره های آموزش حقوق شهروندی؛ تهیه و ارائه پیشنهادات مشترک برای تدوین و تصویب طرح ها و لوایح قانونی یا اصلاح قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات حقوق شهروندان در جامعه اشاره کرد.

برچسب‌ها وزارت دادگستری امضای تفاهمنامه حقوق شهروندی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری امضای تفاهمنامه حقوق شهروندی وزارت دادگستری امضای تفاهمنامه حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار مهر، رسول کوهپایه زاده گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی از سوی شعبه ۸ صادره دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است: چنان چه موکل آقای «بابک زنجانی» بتواند بدهی خود را پرداخت کند، مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل تهران و تایید ریاست قوه قضاییه، رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به «۲۰ سال حبس» تقلیل یافت.

وکیل دادگستری افزود: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از گذراندن مدت حبس می گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان «آزادی مشروط» را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت صداقت و سخاوت در تصمیمات اقدامات و قول های دستگاه قضایی است اظهار داشت: برخلاف برخی از اظهار نظرها و ادعاها نهایتاً اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نظر قرار گرفته و احقاق گردید.

کوهپایه گفت: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش و همت و تمرکز بر این امر استوار بود که حقوق قانونی موکل و جامعه بر اساس سوگند وکالت مورد توجه قرار گرفته شود. پس از ۱۰ سال حضور و وکالت در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهد هستیم که «ان الله مع الصابرین».

وکیل دادگستری بیان کرد: نکته مهم اینکه این برگ ذرین در تاریخ قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گرفته شده است، مرهون عدالت خواهی، تدبیر، صلابت، اهتمام و ژرف اندیشی شخص قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا به امروز با نظارت، ارشاد و جلوگیری از کج روی و ارائه طریق، هم مانع از تضییع خون انسان و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد، یقیناً اجر این ثواب عظیم نزد پرودگار محفوظ است.

کد خبر 6093267

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد