Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی کتاب

کتاب توهم باهوشی نوشته آقای دیوید مکرینی و ترجمه دکتر میثم شکری ساز، به بررسی دیدگاه ها و باور های غلط انسان ها درباره باهوشی در علم رواشناسی و خود شناسی می پردازد. برای مثال باور غلط بر آن است که شما جهان را به شکل واقعی خود نظاره می کنید، اما بهتر است بدانید که این دیدگاه و طرز فکر بسیار نادرست است و شما به عنوان یک انسان معمولی به آن عادت کرده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید باورش سخت باشد اما چون در این جهان سکونت دارید، در می یابید که نسبت به طریقه جهان آگاهی کامل دارید، در صورتی که سخت در اشتباهید، زیرا همه مطالب بر گرفته از فهم و ادراک شماست.

حقیقت زندگی در این است که علم روانشناسی و خودآگاهی روز به روز در حال پیشرفت و ترقی می باشد اما هنوز که هنوز است اکثر افراد رفتار های عجیب و غریب از خود نشان می دهند و فکر می کنند که باهوشند و هیچ گاه دچار گمراهی نمی شوند. مهم نیست که شغل شما چه باشد و از چه قشری از جامعه باشید، در هر صورت ممکن است دچار مشکلاتی شوید که شما را گمراه کند.

نکته ای که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، ساختار مغز هر انسانی است که سر شار از افکار و تئوری های مثبت می باشد که امکان دارد فرد مقابل، هیچ کدام را به صورت عملی به مرحله اجرا در نیاورده باشند. چرا که اکثر انسان ها به دنبال این هستند که خود، طرز فکر و اعمال را درست و توام با باهوشی جلوه کنند.

کتاب توهم باهوشی درباره افکار شناختی، کشف ها و طرز فکرهای منطقی است که به شیوه ای غلط بیان شده و مردم با قرار دادن آن ها در بخشی از ذهن خود، قصد دارند تا ایده آل های خود را پیش ببرند.

شاید باورش عجیب باشد اما همه انسان ها از بدو تولد با این طرز فکر غلط به دنیا آمده اند و تا زمانی که متوجه اشتباه خود نشوند، در این راستا فعالیت می کنند. پس بهتر است نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید. به علاوه طرز فکر شناختی منجر می شود تا انتخاب های غلط، قضاوت نادرست و دیدهای کاملا اشتباه صورت گیرد.

نکنه ای بسیار جالب که در ارتباط با کشفیات در میان آمده است، میان بر های ذهنی هستند که افراد در برخورد با مشکلات عادی از آن ها استفاده می کنند. آن ها باعث می شوند تا پروسه مغز دارای سرعت بسیاری شود. لازم به ذکر است که به جای انتخاب راه طولانی و تفکر عمیق در مورد بهترین راه انجام کار، این بخش ذهن به کار گرفته می شود.

بعضی از این طرز فکرها توسط برخی از انسان ها به وجود می آید و عده دیگر فقط آن را کپی می کنند. ذهن انسان قابلیت کشف تعداد بی شماری از مسائل را دارد که در صورت عدم وجود، موجب می شود تا فرد جهان را به گونه ای دیگر مشاهده کند.

به منظور بهتر انجام شدن فرآیندهای ذهنی بایستی زمینه سازی به شاخص ترین شیوه نجام گیرد، زمانی که به نوین ترین و تاثیر گذار ترین نحو عمل کنید، به صورت ناخودآگاه، اتفاق های پیش آمده را تحت کنترل خود در می آورید. در حالی که اگر در راهی لغزنده قدم بگذارید، پیشنهاداتی از انتهایی ترین بخش مغز شما به فکرتان خواهد رسید. این افکار به شدت توسط زمینه سازی های اولیه مورد تغییر قرار گرفته اند.

به علاوه ، ذهن انسان از ابهام متنفر می باشد و همیشه به دنبال حذف این ابهامات جای گرفته در ذهن است. تنها در حالتی از این الگو یابی ها استفاده می کند که راه چاره دیگری موجود نباشد. از این جهت به منظور درک و فهم بیشتر و  بهتر بزرگی ذهن خود و همچنین اینکه چقدر عمل کرد ذهن فرد در انجام تمام امور متفاوت عمل می کند، توصیه می شود تا دو نیمکره مغز انسان با استفاده از یک شبکه خیلی فشرده  با یک دیگر ارتباط کند.

سرفصل های کتاب توهم باهوشی

کتاب توهم باهوشی از چهل و هشت فصل تشکیل شده که هر کدام تکمیل کننده یک دیگر می باشند. برای فهم کلی این کتاب بهتر است تمامی فصل ها را پشت سر هم بخوانید تا به درک عمیقی از این کتاب برسید. سر فصل های زیر برای این کتاب ارزشمند در نظر گرفته شده است.

زمینه سازی خود آگاه تحت تاثیر قرار گرفته ادرات تحت تاثیر استدلال تیر انداز تگزاسی به تعویق انداختن طرز فکر عادی بودن شرایط تفکر و تامل در خود درک چیز های در دسترس اثر تماشاگر بودن اثر دانینگ کروگر ارتباط دادن پدیده های بی ربط وفاداری به برند استدلال سازی بر اساس موقعیت اجتماعی استدلال بر اساس نداشتن استدلال غلط مرد پوشالی استدلال غلط ادهومینم

همچنین سر فصل های دیگری نیز وجود دارد که به شمار توصیه می شود برای بهره بردن از این اثر ارزش مند، به جمع خوانندگان کتاب توهم باهوشی اضافه شوید تا نه تنها بتوانید افکاری درست را در ذهن به وجود آورید، بلکه از ایده ها و ادراک نادرست بپرهیزید.

اطلاعاتی درباره نویسنده و مترجم

کتاب توهم باهوشی نوشته دیوید مکرینی می باشد که به عنوان یکی از برجسته ترین ویراستاران، مجریان تلویزیون و نویسندگان کتاب های روان شناسی در سطح جهان شناخته می شود. دو کتاب وی مورد علاقه مردم جهان و پر فروش ترین کتاب ها واقع شده و همچنین جایزه ویلیام رندالف را به خود اختصاص داده است. دیوید مکرینی وبلاگی تهیه کرد و مطالبی درباره باهوش نبودن انسان ها ارائه داد. جالب است بدانید که کتاب توهم باهوشی به 14 زبان دنیا ترجمه شده است. نویسنده این کتاب زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کرده و توانسته کتاب به ارزشمندی توهم باهوشی را به وجود آورد.  مترجم این کتاب جناب آقای دکتر میثم شکری ساز است که با تحصیلات دکتری کار آفرینی، کارشناسی ارشد MBA و مدرک کارشناسی مهندسی صنایع فارغ التحصیل گردیده است.

او تا به حال موفق شده تا بیش از 15 کتاب را ترجمه و تالیف کند. دکتر میثم شکری ساز به عنوان مدیر برتر فناوری کشور به تشخیص وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور می باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کتاب روانشناسی مغز انسان باهوش هوشمند کتاب خواندن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انسان ها طرز فکر فصل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند

محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات، به‌ویژه شهر دوبی است.»

«در ایران روزانه حدود هزار و ۲۰۰تن بستنی مصرف می‌شود که از این میزان حدود هزار تن از سوی شرکت‌های صنعتی و ۲۰۰تن هم از سوی کارگاه‌ها و بستنی‌سازی‌های سنتی تولید می‌شود.» اینها را محمدجواد شکری، از فعالان صنعت تولید و تجارت بستنی در ایران در مورد آمار تولید و صادرات بستنی در کشور می‌گوید. اما مهم‌تر از بستنی‌هایی که مصرف داخلی دارند، لژیونر‌ها و صادراتی‌ها هستند؛ بستنی‌هایی که با برند ایرانی شهرت جهانی کسب کرده و دل مشتری‌ها را به‌دست آورده‌اند.

شکری در مورد صادرات بستنی می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی به کشور‌های همسایه صادرات بستنی دارند؛ صادراتی که رکورد ۴۰۰تن بستنی در روز را به دست‌آورده است؛ بستنی‌هایی که بیشتر به عراق و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس مانند عمان و کویت و امارات به‌ویژه شهر دوبی می‌رسند. علاوه بر حوزه خلیج‌فارس، بستنی‌های ایرانی به کشور‌های آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان و حتی کشور‌های آفریقایی مانند لیبی هم صادر می‌شود و صادرکنندگان نیم‌نگاهی هم به بازار چین دارند.»

مردم جهان بستنی ایرانی را با چه طعم‌هایی دوست دارند؟

شکری با بیان اینکه صادرات بستنی ایرانی به کشور‌های دیگر با توجه به فرهنگ و ذائقه هر کشوری و با بسته‌بندی‌های مختص هر منطقه انجام می‌شود، می‌گوید: «چینی‌ها مزه‌های ایرانی مانند رز، گلاب و زعفران را خیلی دوست دارند و کشور‌های همسایه شمال ایران طعم زردآلو را می‌پسندند.»

این فعال صنعت تولید و تجارت بستنی با بیان اینکه بستنی ایران حتی به آمریکا و کانادا هم صادرات می‌شود، می‌گوید: «هرچند صادرات ما به این کشور‌ها محدود به ایرانیان ساکن در آنجا می‌شود، اما در شهر‌هایی مانند تورنتو عرضه بستنی ایرانی به جز فروشگاه‌های ایرانی به فروشگاه‌های غیرایرانی هم رسیده، ضمن اینکه به‌دنبال توسعه صادرات بستنی به آمریکا هم هستیم.»

بستنی زعفرانی ابتکار ایرانی

بستنی از فرنگ به ایران رسید. ناصرالدین‌شاه قاجار در سفر به فرانسه بعد از خوردن بستنی میوه‌ای فرانسوی، عاشق این دسر جذاب شد و به خدم‌وحشم خود دستور داد طرز تهیه آن را از فرانسوی‌ها بگیرند و به ایران بیاورند و اینگونه شد که پای بستنی به ایران باز شد. نخستین کسی که در تهران بستنی درست کرد «ممد ریش» نامی بود که با چرخ دوره‌گردی‌اش روانه کوچه و بازار می‌شد و بستنی می‌فروخت. پس از او، اکبر مشتی (مشدی) به بستنی رنگ و بوی ایرانی داد و بستنی زعفرانی تولید کرد. طعم این بستنی آنقدر خاص و خوب بود که خیلی زود در میان ایرانیان و جهانیان محبوب شد. اواخر دهه۴۰ شمسی، دستگاه‌های بستنی‌سازی وارد ایران شدند و بستنی در طعم‌ها و برند‌های مختلف عرضه شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • بحران ادبیات داریم
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!