Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@18:12:37 GMT

تحلیل عاملی از جهان منهای مداخلات آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۰۸۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکایی، آورده است: حقوقدان‌های اندیشمند و آزاده جهان با تشکیل کمیته قضائی به بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت‌های جهان پرداخته و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت‌های مظلوم جهان پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

رهبر معظم انقلاب: پرچم حقوق بشر را کسانی به دست گرفته‌اند که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشرند.

اندیشمندان و ملت شریف و گرانقدر ایران

در مقطع مهم و تعیین بخش تاریخ ایران و جهان زندگی می‌کنیم و نیازمندیم که از همیشه تاریخ هوشیارتر و حساس‌تر به سرنوشت خود و ملت‌های مظلوم جهان فکر کنیم. امروز جهان استعمار و استثمار، با روش‌های نظام مند و پیچیده دست به تخریب و تحقیر ملت‌های جهان می‌زند. یکی از زرورق‌های نفاق جهانی به رهبری آمریکا و نظام صهیونیزم جهانی، حقوق بشر با استانداردهای متضاد است که در درون خود ضایع کردن حقوق اکثریت به نفع اقلیت کوچک نظام سلطه را تأمین می‌کند.

دولت آمریکا با زورگویی، فشار و اعمال نفوذ در سازمان‌های بین المللی و نهادسازی‌های سیستمی همواره ساختارهای ضد بشری را نهادینه کرده و در عین حال انگشت اتهام را از سمت خود به سوی دیگران نشانه گرفته است و به جای پاسخ‌گویی به افکار مردم دنیا گستاخانه اقدامات نقض‌کننده حقوق بشری خود را توجیه می‌کند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران که پاسخی مردمی به اقدامات ضدبشری آمریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد و کاپیتولاسیون بود، موجب تشدید اقدامات ضدبشری این دولت علیه مردم ایران شد. شهادت ۱۷۰۰۰ انسان بی‌گناه در اقدامات تروریستی توسط گروهک منافقین تحت حمایت آمریکا، شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در جنگ تحمیلی، شهادت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر سلاح‌های شیمیایی، شهادت بیش از ۴ هزار نفر از مأموران نیروی انتظامی و مرزی در راه مبارزه با مواد مخدر، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی تنها بخشی از این اقدامات ضدبشری آمریکا در مقابله با مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

حمایت از گروهک تروریستی نفاق که در دشمنی با مردم و انقلاب ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اند، پرده کوچک دیگری از دشمنی آمریکا با مردم ایران و حمایت از نقض‌کنندگان حقوق اولیه و قاتلان فرزندان این سرزمین است.

دولت آمریکا حقوق دیگر کشورها را نیز همواره نقض کرده است، همچون بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت‌های این کشور در جنگ ویتنام، حمایت گسترده از رژیم کودک‌کش صهیونیست در جنگ غزه و راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان و حمایت گروهک‌های تروریستی ازجمله داعش.

آمریکا نه‌تنها حقوق بشر را در دیگر کشورها نقض می‌کند، بلکه در داخل ایالات متحده نیز حقوق اساسی مردم خود را به رسمیت نمی‌شناسد که نقض گسترده حقوق سیاه‌پوستان توسط پلیس و نظام قضائی آمریکا، نقض حقوق زندانیان (به‌ویژه زندانیان زن و نوجوان) و شکنجه آن‌ها، نقض حقوق بومیان، نقض حریم خصوصی افراد، وضعیت کودکان کار و مهاجر، خشونت خانوادگی علیه کودکان، خشونت و آزار جنسی علیه زنان، فشار بر فعالین مدنی و اجتماعی و نقض آزادی بیان و مطبوعات، تنها بخش کوچکی از مصادیق نقض حقوق بشر در جامعه آمریکا است که مستندات آن منتشر شده و اعتراضات گسترده اخیر نیز مؤید این وضعیت بد در این کشور است.

آمریکا با ابزار قرار دادن حقوق بشر در جهان، همواره این موضوع مهم را دستاویزی برای دخالت در امور دیگر کشورها قرار داده است و کارنامه سیاه این کشور در موضوع حقوق بشر که به بخش‌هایی از آن اشاره شد، نشان داده است که ایالات متحده آمریکا نه‌تنها صلاحیت اظهارنظر درخصوص حقوق بشر را ندارد، بلکه خود مهم‌ترین نقض‌کننده این حق انسانی در جهان بوده است و باید به افکار عمومی جهان در این زمینه پاسخگو باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام‌گذاری روز ۱۲ تیرماه که در این روز ناو جنگی آمریکای جنایت‌کار، هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد، به‌عنوان «روز افشای حقوق بشر آمریکایی» در تقویم رسمی کشور، روزی نمادین را برای برداشتن نقاب از چهره ظالمان نظام حکمرانی آمریکا را رقم زد.

در پایان لازم است بر این معنا تاکید کرد: کشوری که در مهم‌ترین کنوانسیون‌های حقوق بشری عضو نیست، با نسل‌کشی و با کشتار مردم یک سرزمین تشکیل شده است و سوابق ننگین در کشتار انسان‌ها دارد، صلاحیت اظهارنظر در زمینه حقوق بشر را ندارد و شعار حقوق بشر توسط سردمداران این کشور تنها ابزاری برای توسعه سلطه‌گری و دخالت در امور دیگر کشورها است. بر عهده حقوق دان‌های اندیشمند و آزاده جهان است که اقدام به تشکیل کمیته قضائی بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت‌های جهان کند و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت‌های مظلوم جهان پایان دهد.

به طور حتم جهان منهای مداخلات آمریکا، از آرامش، امنیت و ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ثبات آمریکا جهان دیگر کشورها حقوق بشر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند

نمایندگی دائم ایران در ژنو: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز و صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگی دائم ایران در ژنو با انتشار تصاویری از شدت سرکوب وحشیانه طرفداران فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا نوشت: ما به شدت سرکوب وحشیانه و خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز صلح آمیز طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم می‌کنیم. 

نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این میزان از وحشیگری یک نگرانی جدی است، ادامه داد: وحشیگری پلیس ایالات متحده و استفاده بیش از حد از زور در طول تجمعات مسالمت آمیز و هدف قرار دادن دانشجویانی که از پایان دادن به جنگ نسل کشی در غزه حمایت و طرفداری می‌کنند، یک نگرانی جدی است.

نمایندگی ایران با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان دقیقاً خواستار پایان دادن به شراکت آمریکا در نسل کشی جاری در غزه به نام خود هستند، افزود: شلیک و ضرب و شتم به معترضان مسالمت آمیز، که خط مقدم مدافعان حقوق بشر هستند را ساکت نمی‌کند، بلکه فقط بر ضرورت مبارزه مجدد برای عدالت برای فلسطین تاکید می‌کند. 

نمایندگی ایران در پایان نوشت: حملات پلیس به دانشجویان و اساتید دانشگاه، میزان دستگیری‌ها و شرایط دستگیرشدگان به شدت نگران کننده است و ما خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان هستیم.

کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را نداردخیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا علیه صهیونیست‌ها/گزارش ویژهواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود