Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:21:29 GMT

بغداد: اوضاع سوریه تهدیدی برای عراق است

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۱۵۶

بغداد: اوضاع سوریه تهدیدی برای عراق است

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه ادامه شرایط فعلی در سوریه خطر بزرگی برای امنیت ملی عراق ایجاد می‌کند، تاکید کرد: راه‌حل سیاسی در واقع تنها ضامن توقف مشکلات مردم سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: فؤاد حسین، وزیر خارجه در چهارمین کنفرانس بروکسل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره حمایت از آینده سوریه و منطقه صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الصحاف، فواد حسین در این کنفرانس مجازی با اشاره به اینکه عراق از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کند، بر لزوم حفاظت از اتحاد، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سوریه و نیز دخالت نکردن در امور داخلی آن تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار کرد که وزیر خارجه این کشور با تاکید بر لزوم مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی بدون هیچ تبعیض و در راس آنها مبارزه با گروه تروریستی داعش و تفکرات افراطی آن گفت: راه‌حل سیاسی در واقع تنها ضامن توقف مشکلات مردم سوریه است.

فؤاد حسین در ادامه گفت: تحریم‌ها و اقداماتی که علیه سوریه در پیش گرفته شده‌اند، به شکل گسترده‌ای بر مردم آن و شرایط امدادرسانی، آموزش و اقتصاد این کشور و به صورت ویژه بر بهداشت آن با توجه به شیوع ویروس کرونا تاثیر گذاشت.

همچنین وزیر خارجه سوریه بر اهمیت استمرار حمایت‌های جامعه جهانی از کشورهای میزبان پناهجویان سوری به ویژه عراق که میزبان ۲۶۰ هزار پناهجو است، آن هم در شرایط فعلی تاکید کرد.

او با اشاره به اهمیت اینکه کنفرانس بروکسل به نتایج مثبتی ختم شود که در برقراری امنیت و صلح در سوریه و منطقه نقش بسزایی ایفا کند، هشدار داد: ادامه یافتن شرایط فعلی در سوریه خطر بزرگی را برای امنیت ملی عراق ایجاد کرده و موجب عبور ده‌ها هزار تروریست و شبه‌نظامی خارجی از مناطق آن می‌شود.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه نشست وزارتی چهارمین کنفرانس بروکسل درباره حمایت از آینده سوریه و منطقه را برای حمایت دوباره از روند سیاسی سازمان ملل و جلب یک حمایت مالی بین‌المللی و کمک‌های انسانی در داخل سوریه و کشورهای همسایه افتتاح کرد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق سوريه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه