Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن بهروزی روز چهارشنبه در آستانه بهره برداری از طرح های زیر بنایی آب و فاضلاب در شیراز  اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون حدود ۹۰ روستا در حاشیه کلان‌شهر شیراز به شبکه آب شهری شرکت آب و فاضلاب شیراز متصل شدند.

بهروزی افزود : با شمارش روستاهایی که در از قبل به شبکه آب و فاضلاب شیراز الحاق شدند حدود ۱۴۰ روستا  با تعداد بیش از ۲۰۰ هزار مشترک جدید به دریافت خدمات از آبفا شیراز اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از روستاها برنامه حفر چاه جدید در نظر گرفته‌شده  و اصلاح شبکه و خطوط انتقال با همت و تلاش شبانه‌روزی نیروهای جهادی پیشرفت خوبی داشته است.

بهروزی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه از زمان تحویل گیری برخی از روستاها مدت زیادی نگذشته است بیش از ۱۰ کیلومتر اصلاح شبکه دراین مناطق انجام‌شده، سه حلقه چاه تجهیز گردیده و نیز یکی دو حلقه چاه بهسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز  از بازدیدهای میدانی روزانه خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات و کم کردن دغدغه مردم تدابیری اندیشیده شده است و شرکت آب و فاضلاب شیراز در این مدت کوتاه واگذاری، اقدامات قابل توجهی برای تأمین آب و ارائه خدمات به ساکنین این آبادی‌ها انجام داده است.

بهروزی در بخش دیگر از سخنان خود به تأمین اعتبارات از محل اعتبار جاری برای شیراز اشاره کرد و گفت: میزان آب‌بها در شهر ۲ برابر روستاها است که به‌تبع بخشی از هزینه‌ها از حق انشعابات تأمین می‌شود اما برای روستاها هم در بخش آب و هم در بخش  تأمین، توزیع و انتقال باید دولت تأمین اعتبار کند تا برنامه اجرا و مطالعات را به‌روز کنیم.

وی اذعان داشت:  در روستاها موافقت‌نامه اعتباری با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه باید  منتقل شود که از طریق فرمانداری شیراز  پیگیر این موضوع  هستیم تا اعتبارات  انتقال یابد. اما با توجه به این مهم که الحاق روستاهای اقماری بدون برنامه‌ریزی و اجرای زیرساخت‌ها صورت گرفته برطرف کردن مشکل تأمین آب را زمان‌بر کرده است.

گام نخست خط دوم آبرسانی به شیراز فردا پنجشنبه در آیینی با حضور رییس جمهوری و وزیر نیرو به صورت از راه دور به بهره‌برداری می‌رسد و کام خشک شیراز که در سال‌های گذشته با تنش کم‌آبی و مشکلات تامین آب روبرو بود، سیراب می‌شود.

رئیس جمهوری و وزیر نیرو در این آیین که در قالب پویش الف - ب- ایران سامان یافته  است، سه طرح عمرانی را در حوزه آب و فاضلاب در استان فارس افتتاح می کنند. این طرح ها شامل گام  نخست خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهر سعادت شهر و تصفیه خانه فاضلاب شماره دو  شیراز است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز وزارت نیرو فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز وزارت نیرو فارس آب و فاضلاب توسعه روستایی شیراز وزارت نیرو فارس آب و فاضلاب شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی عصر سه‌شنبه در نشست با معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور با تشریح اقدامات دولت در سطح روستاها اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت ایران قوی اقدامات ارزشمندی در همه بخش‌ها در سطح روستاها انجام شد که رضایت‌مندی خوبی بین مردم شاهد هستیم هر چند تا نقطه مطلوب فاصله است.

وی افزود: به حمدالله اتحاد و همدلی خوبی بین اعضا شوراها و دهیاران در سطح شهرستان شاهد هستیم که خروجی آن خدمت بی منت به مردم است.

فرماندار دشتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی در سطح روستاها اجرای طرح‌های اشتغالزایی است که تاکنون توفیقات خوبی حاصل شد ولی هنوز باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم تسهیلات لازم جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و درآمدزا به شهرستان تزریق شود.

بحرانی بیان کرد: با توجه به وسعت شهرستان نیاز است ماشین آلات لازم به دهیاران برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم اختصاص داده شود.

کد خبر 6086985

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز