Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر جشنواره قلم زرین گفت: هجدهمین جشنواره قلم زرین امسال با تقدیر از چهره پیشکسوت فرهنگی هنری در کنار برترین آثار تولید شده به کار خود پایان می‌دهد که در نوبه خود اتفاق جذابی است. تاریخ انتشار: 12:34 - 11 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۳۷۹۷

کاظم کامران شرف شاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون برگزاری «جشنواره قلم رزین» گفت: تعداد عناوین کتاب‌های منتشر شده و ارسالی از سال ۹۸ حدود ۳۰۰۰ کتاب بوده که در ۵ بخش به بررسی آثار ارسال شده پرداخته شده است، این پنج بخش در پنج رشته، داستان بزرگسال و کودک و نوجوان، پژوهش، نقد ادبی و شعر بزرگسال و کودک و نوجوان دسته بندی و برگزیدگان خود را معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مراحل بررسی آثار اشاره و بیان کرد: آثار در سه مرحله مورد بررسی قرار گرفته و در هر مرحله داوران آثار و کتاب‌های ارسال شده را مورد بررسی قرار خواهند داد، بر این اساس مناسب‌ترین کتاب‌ها انتخاب شده و  در مرحله نهایی کتاب‌های کاندید شده برای دریافت جایزه معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

شرف شاهی به مراحل نهایی انتخاب هر اثر اشاره و بیان کرد: در مراحل نهایی حدود ۵ اثر به دور آخر می‌رسند و در نهایت یک اثر برگزیده و تقدیر می‌شود، اما یکی از ویژگی‌های جشنواره قلم زرین در این دوره از معرفی دو کتاب در دو بخش به صورت مشترک خواهد بود که از آنها تقدیر خواهد شد لذا مجموعا در هجدهمین جشنواره قلم زرین از ۷ کتاب تقدیر می‌شود.

دبیر جشنواره قلم زرین شاخص‌ها و معیار‌های انتخاب آثار را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: شاخص‌ها عموما بر اساس فرم و محتوای کتاب همچنین به لحاظ شیوه و نگارش و پژوهش ارزیابی می‌شوند، در عین حال رعایت اصول ادبی و احاطه پدید آورنده به دستور زبان فارسی و صنایع ادبی مورد نظر قرار می‌گیرد. کتاب‌هایی که از بُعد موضوع و محتوا غنی باشند نیز می‌توانند امتیازات خاصی را به خود اختصاص دهند و از جمله شاخصه‌های انتخاب در جشنواره قلم رزین باشند.

وی درباره شیوه برگزاری مراسم هجدهمین جشنواره قلم زرین تاکید کرد: برگزاری جشنواره قلم زرین امسال به خاطر بیماری کرونا و به علت توجه به دستورات بهداشتی با شرایط ویژه برگزار خواهد شد لذا با محدویت‌هایی به منظور برگزاری مراسم روبه رو شده‌ایم که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته را کمتر خواهد کرد، البته باید تاکید کرد که در روز‌های اول برنامه ریزی به علت گستردگی و وجود محدودیت‌های بیماری کرونا با پیشنهاداتی مبنی بر برگزاری جشنواره به صورت آنلاین روبه رو شد که با کاهش میزان محدودیت‌ها تصمیم بر اجرایی کردن هجدهمین جشنواره قلم زرین به صورت فیزیکی شد، اختتامیه جشنواره قلم زرین در روز ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۹۹ در محل سالن اجتماعات برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره قلم زرین جذابیت جشنواره قلم زرین امسال را مطرح و بیان کرد: هجدهمین جشنواره قلم زرین امسال با تقدیر از چهره پیشکسوت فرهنگی هنری در کنار برترین آثار تولید شده به کار خود پایان می‌دهد که در نوبه خود اتفاق جذابی است. 

شرف شاهی اهداف جشنواره قلم زرین را مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: همه‌ساله در ۱۴ تیرماه همزمان با روز ملی قلم جشنواره قلم زرین نیز برگزار می‌شود، در این جشنواره به تکریم و تقدیر از تلاش ارزنده تمام پدید آورندگان کتاب و ناشران خواهیم پرداخت، لذا اهداء جوایز به کتاب‌ها و یا اشخاص در واقع تقدیر و تکریم از تمام تلاش‌های خانواده بزرگ اهل قلم بوده و امیدواریم همه دوستان اهل قلم با این نگاه جشنواره و برگزیدگانش را مد نظر گرفته و از آن استقبال کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات جشنواره قلم زرین هجدهمین جشنواره قلم زرین مورد بررسی قرار کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده