Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:44:02 GMT

آیین مهرورزی رضوی در سنندج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۵۵۰

آیین مهرورزی رضوی در سنندج برگزار شد

آیین مهرورزی رضوی بصورت برخط در سنندج برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، عبید الله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شب گذشته  در مراسم آیین مهرورزی رضوی و جشن های مردمی دهه کرامت که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، رئیس مرکز بزرگ شهرستان سنندج، معاون فرهنگی اداره کل دادگستری استان و جمعی از فعالان قرآنی استان و خادمان بارگاه امام رضا(ع) و بیرق آن حضرت در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد،اظهار داشت: مردم کردستان نسبت به ائمه اطهار (علیه السلام) ارادت ویژه ای دارند بسیاری از شاعران و ادیبان نامدار کردستان اشعار نغزی در وصف ائمه اطهار (ع) سروده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به فضایل امام رضا(ع) اذعان کرد: شخصیت امام رضا (ع) همچون خورشیدی زرین می درخشد و ایشان یک شخصیت کامل انسانی است و پیروی از سیره و رفتار این بزرگوار بهترین الگو برای ساخت زندگی هرانسانی است.

وی افزود: دبیرخانه ستاد گرامیداشت دهه کرامت با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد جشن های مردمی و برنامه  فرهنگی، هنری و قرآنی تدارک دیده اند از جمله مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگی امام رضا(ع)، آیین مهرورزی رضوی، تجلیل از فعالان و ارادتمندان فرهنگ رضوی در کردستان، عطر افشانی مزار سیده بی بی هاجره خاتون خواهر حضرت امام رضا(ع) ، بقعه بابا سید ابراهیم صلوات آباد و آیین تجلیل از فعالان فرهنگی مبلغ و مروج عدالت در لوای سیره نبوی، رفتار علوی و گفتار رضوی و همچنین سرکشی از خانواده شهیدان مدافع سلامت با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی بخشی دیگر از برنامه های گرامیداشت دهه کرامت است.

رستمی تصریح کرد: تجلیل و قدردانی از سازمان های مردم نهاد مبلغ و مروج فرهنگ رضوی همچنین دیدار با خادمان حرم رضوی استان، جشن میلاد امام رضا(ع) همراه با طنین الله اکبر و ذکر صلوات خاص در سطح مساجد استان از دیگر برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در استان کردستان است.

 

گفتنی است،از 12 نفر از خادمان و ارادتمندان امام رضا(ع) در استان کردستان تجلیل بعمل آمد، علاوه بر قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) توسط خادمان آن حضرت، اجرای برنامه دف نوازی توسط گروه دف نوازی نوای رحمت به سرپرستی مسعود مرادی پایان بخش این مراسم معنوی یود.

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیین مهرورزی سنندج رضوی امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و سیره امامان و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تاکید کرد و افزود: به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مناطق مختلف مازندران روز شنبه سیاه پوش می‌شود و در سراسر این استان ولایت مدار، هیأت‌ها، مبلغین، روحانیت و مداحان به همراه اقشار مختلف مردم، مراسم دسته روی و سینه زنی برگزار می‌کنند.

باقری با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و تشریح برنامه‌های دهه کرامت از ایام میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه تا میلاد سراسر نور و رحمت
علی بن موسی الرضا (ع) افزود: امسال در دهه کرامت هیأت‌ها در شهرستان‌های استان با برپایی برنامه‌های متنوع، از جمله موکب شادی و نشاط،
برنامه‌های خواهر و برادری، مسابقات فرهنگی وهنری، تشویق حجاب و عفاف، ایستگاه‌های قرآنی وفرهنگی و.... شور و نشاط اجتماعی و امید آفرینی را با استفاده از سنت و سیره اهل البیت (ع) در جامعه و آحاد مردم نشر خواهند داد و ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6094809

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود