Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:11:01 GMT

باید مهارت «زندگی کردن» را به دانش آموزان یاد دهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۸۷۵

باید مهارت «زندگی کردن» را به دانش آموزان یاد دهیم

استاد روان شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه باید به فرزندان و دانش آموزان گوش دادن و زندگی کردن را یاد دهیم، گفت: بسیاری دروس باید جای خود را به مهارت زندگی بدهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس علی اصغر احمدی ،استاد روان شناسی دانشگاه تهران در نشست علمی و تخصصی تبیین ابعاد جامعه شناسی روانشناختی و تربیتی خشونت خانگی و ارائه راهکارهای تربیتی اظهار داشت: مهمترین مشکل خانواده ها در برقراری ارتباط با اعضای خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم والدین فرزندان خود را در ک نمی کنند و  این درک نکردن بخاطر عدم شناخت بین والدین و فرزندان است.

استاد روان شناسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تقریبا این مشکل و عدم درک در همه خانواده ها وجود دارد،افزود:حاصل این اختلالات ارتباطی ایجاد و رشد کردن خشونت و خشم و پرخاشگری می شود.

احمدی با اشاره به اینکه تمام آسیب های که فرد می بیند در خانه اتفاق می افتد،افزود: خشونت روانی بسیار آسیب زاست.

وی اضافه کرد: خشونت بخشی از ایجاد آسیب در ارتباط است.باید مهارت گوش دادن را به فرزندان آموزش دهیم.

استاد روانشناسی دانشگاه تهران  یادآور شد: با نشان دادن خشونت می توانیم خشونت را پرورش دهیم. باید احساس کردن را به فرزندان یاد دهیم و در غیر این صورت فرزند با بهانه گیری احساس خود را نشان می‌دهد؛ مانند اینکه قبل از اینکه کودک احساس گرسنگی کند به وی غذا می‌دهیم در حالی که باید کودک این احساس را خود درک کند.

احمدی با اشاره به اینکه در گفت‌وگو قصد فعال کردن سیستم شناختی فرد مقابل  را داریم، افزود: سواد عاطفی و شناختی  بسیار موثر است و باید دو سیستم تربیت شناختی و عاطفی را با هم داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت هوش هیجانی، یاد آور شد:اکنون از لحاظ تربیت عاطفی در یک جامعه و افراد کور سواد عاطفی بسر می‌بریم. برای برطرف کردن خشونت احتیاج به  سیستم تربیت عاطفی و سیستم شناختی داریم.

احمدی تصریح کرد: باید به فرزندان و دانش آموزان زندگی کردن را یاد دهیم بسیاری از دروس باید جای خود را به موضوع  زندگی کردن بدهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان مهارت خشونت خانگی مهارت زندگی استاد روان شناسی دانشگاه تهران احمدی شناسی دانشگاه تهران زندگی کردن یاد دهیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیا با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، اظهار کرد: رسالت معلم، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

وی تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند. ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، افزود: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تاکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم. 

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعداد‌های آ‌نها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند. 

وی تاکید کرد: معلم شدن سعادت می‌خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.

فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه گفت: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان یزد است. 

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به محور‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان اظهار داشت: همه ما قدردان تلاش‌های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند. 

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیای یزد تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • جهادگرانی که درس زندگی می‌دهند/ معلمان باید در قله کوه باشند
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد