Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-04@23:17:39 GMT

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را بالا برد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۳۹۷۱

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را بالا برد

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه امروز (چهارشنبه، یازدهم تیرماه) با ۴۸ سنت افزایش به ۴۱ دلار و ۷۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۴ سنت افزایش به ۳۹ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از توکیو، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (دهم تیرماه) ۴۱ دلار ۲۷ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۹ دلار و ۲۷ سنت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه داده‌های گروه صنعتی مؤسسه نفت آمریکا (API) نشان داد ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا بیشتر از حد انتظار سقوط کرده است، قیمت نفت خام امروز بیش از یک درصد افزایش یافت. این موضوع نشان‌دهنده بهبود تقاضای جهانی نفت با وجود شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سراسر جهان است.

مؤسسه مالی آی‌ان‌جی (ING) با اشاره به پایبندی بیش از ۱۰۰ درصدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش تولید اوپک پلاس به دلیل کاهش تولید مازاد عربستان، امارات و کویت، اعلام کرد: این کاهش تولید به معنای آن است که اوپک در ماه ژوئن بیش از پیش (۱۰۷ درصد) به توافق کاهش تولید پایبند بوده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام برنت افزایش قیمت نفت کاهش تولید نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد

یک سازمان نظارتی در آمریکا یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، یک سازمان نظارتی در آمریکا روز پنجشنبه یک مدیر اجرایی سابق نفت را متهم کرد که وی به منظور افزایش سود شرکت خود اقدام به تبانی با اعضای اوپک کرده تا قیمت بنزین در این کشور افزایش یابد.

این شکایت مربوط به تولید نفت در حوضه پرمین، یک میدان نفتی بین غرب تگزاس و جنوب شرقی نیومکزیکو، می‌شود. افزایش تولید از این حوضه تا حد زیادی به رشد زیاد تولید نفت آمریکا در سال گذشته میلادی کمک کرد، زمانی که میانگین تولید 12.9 میلیون بشکه در روز بود.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا اسکات شفیلد، مدیر اجرایی سابق شرکت پایونیر را متهم کرد که وی اقدام به تبانی با کشورهای عضو اوپک کرده است تا از طریق کاهش تولید، قیمت‌های نفت را افزایش دهند.

کاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

این اتهام در حالی مطرح می شود که این کمیسیون اعلام کرده است که مانع خرید 60 میلیارد دلاری پایونیر توسط شرکت اکسون موبیل نخواهد شد. این تصاحب بزرگترین تصاحب اکسون در 25 سال گذشته است.

این کمیسیون با 3 رای موافق در مخابل دو رای مخالف این توافق را پذیرفت.

کمیسیون تجارت فدرال همچنین اعلام کرد که قرار دادن شفیلد در هیئت مدیره اکسون به عنوان بخشی از این قراداد خرید، تماس‌های او با اوپک و احتمال هماهنگی در آن بازار را افزایش می دهد.

به عنوان بخشی از این توافق، عضویت وی در هیئت مدیره اکسون ممنوع اعلام شده است.

این سازمان نظارتی گفت که وی "صدها پیامک با نمایندگان و مقامات اوپک مبادله کرده است که در مورد پویایی بازار نفت خام، قیمت گذاری و تولید بحث می کنند."

بر اساس این گزارش، در یکی از این تماس‌ها، شفیلد تلاش کرد تا تولیدکنندگان تگزاس را وادار به کاهش تولید کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • ین ژاپن بالا رفت