Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» به عنوان اولین اثر نمایشی مجموعه تئاتر شهر در سال 99 با رعایت شیوه نامه های اجرایی بهداشتی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تالار سایه تئاتر شهر از روز دهم تیر ماه میزبان تماشاگران با اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» به کارگردانی فقیهه سلطانی به عنوان اولین نمایش این  مجموعه در سال 1399 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین اجرای این اثر نمایشی با در نظر گرفتن پنجاه درصد از ظرفیت تماشاگران تالار سایه و رعایت حداکثری شیوه نامه های اجرایی بهداشتی مجموعه تئاتر شهر  میزبان مخاطبان شد. 

بر اساس این گزارش با حمایت موسسه مطبوعاتی «جام جم» و همکاری شرکت «پاک لوازم» دو تونل ضد عفونی و دستگاه تب سنج حرارتی نیز در مبادی ورودی اصلی مجموعه تئاتر شهر و همچنین ورودی تالارهای سایه و چهارسو نصب شده تا تماشاگران و تمامی مراجعه کنندگان اعم از کارکنان و هنرمندان پس انجام عملیات ضدعفونی و تست تب سنجی در مجموعه حضور پیدا کنند. 

 

نمایش «یه گازکوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی، کارگردانی فقیهه سلطانی و بازی گیلدا حمیدی ، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور ، نورا هاشمی از روز سه شنبه دهم تیرماه ساعت 19:30 به مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار سایه تئاتر شهر  با رعایت موازین مربوط به ضدعفونی و فاصله گذاری بهداشتی میزبان مخاطبان خواهد بود. این نمایش 28 بهمن ماه سال 1398 در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه رفت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اجراهای آن متوقف شد.

اجرای این اثر نمایشی در شرایطی میزبان مخاطبان خواهد بود که مدیریت مجموعه تئاتر شهرچندی پیش با انتشار شیوه نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر پیرو دستور العمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا ، هرگونه اجرای عمومی آثار نمایشی در این مجموعه با حضور تماشاگران و هنرمندان را منوط به اجرای دقیق این شیوه نامه دانست.

 این شیوه نامه مبتنی بر چند فصل تنظیم شده که طی آن ضمن بیان جزییاتی از پروتکل های بهداشتی موارد مربوط به حضور تماشاگران – هنرمندان - کارکنان و سایر مراجعه کنندگان به واحدهای مختلف ، نحوه برنامه ریزی اجراهای کنونی و نمایش های آینده تالارهای مختلف تئاتر شهر، شرایط پذیرش مخاطبان برای تماشای آثار نمایشی و پیش بینی برای ارائه خدمات مناسب تر مورد توجه قرار گرفته است.

 

* آغاز به‌کار عمارت نوفل‌لوشاتو از ۱۸ تیر

پس از حدود چهار ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، عمارت نوفل‌لوشاتو از روز ۱۸ تیر و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی میزبان دو اثر تئاتری می‌شود.

«آزادی از قید تعلق» و «حاد» دو نمایشی هستند که درهای عمارت نوفل‌لوشاتو را پس از چهار ماه تعطیلی ناشی از شیوع کرونا، روی مخاطبان تئاتر باز می‌کنند.

«آزادی از قید تعلق» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرزاحسینی از روز ۱۸ تیر ساعت ۲۱ در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو اجرای خود را آغاز می‌کند.

یک روز پس از آن، در ۱۹ تیر هم سالن شماره دو میزبان نمایش «حاد» به نویسندگی عیرضا اجلی و کارگردانی ابراهیم عبدی می‌شود که ساعت ۲۱.۳۰ روی صحنه خواهد رفت.

لازم به ذکر است،‌ عمارت نوفل‌لوشاتو به مدیریت داود نامور به زودی فراخوان جدیدی برای تجربه‌های جدید منتشر می‌کند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این دو نمایش می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه عمارت نوفل‌لوشاتو به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه زیبا، پلاک یک مراجعه کنند.

*نشست نمایش آگوست در اوسیج کانتی برگزار می‌شود

نشست ادبی و هم‌اندیشی نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» به نویسندگی تریسی‌لتس و کارگردانی میکائیل‌شهرستانی، روز شنبه به تاریخ ۱۴تیرماه، ساعت ۱۸ در فروشگاه مرکزی انتشارات علمی‌و‌فرهنگی برگزار خواهد شد. 

در این نشست که به میزبانی فروشگاه مرکزی انتشارات علمی‌و‌فرهنگی تحت عنوان برنامه‌های «شب‌های گلفام» برگزار می‌شود، میکائیل‌شهرستانی کارگردان، آراز بارسقیان مترجم، هما علیزاده دراماتورژ و شیرین فرخنده نژاد، ماهی مشیری، مرجان رزم آزما، بهادر باستان حق، مسعود آشوری، علی قنبرزاده بازیگران نمایش حضور خواهند داشت.

در خلاصه این نمایش ۷۵دقیقه‌ای آمده است، بورلی وستون معلم و شاعر سابق، چند روزی است از خانه خارج شده و هنوز باز نگشته. همسرش وایولت که بیمار است دخترانش را از موضوع باخبر می کند. آنها به اُسیج کانتی می‌آیند و در تابستانی سوزان در خانه‌ی پدری جمع می شوند که خبر می‌رسد پدرشان...».

از دیگر عوامل این نمایش که تا ۲۰تیرماه روی صحنه است  می‌توان به؛ «طراح صحنه: میکائیل_شهرستانی»، «طراح لباس: شیرین فرخنده نژاد»، «طراح چهره پردازی: مها دوستی»، «طراح پوستر: ندا رضایی»، «دستیار کارگردان: مهدی ارجمند»، «انتخاب موسیقی: درسا شهرستانی»، «ساخت دکور: مهدی محمد تقی»، «منشی صحنه: محمد سلیمانی»، «ساخت تیزر: سارا رحیمی، حسین زنگنه»، «عکاسان: بهادر باستان حق، بابک حقی»، «مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه: امیر پارسائیان مهر»،  «همکار رسانه: نسترن معصوم‌پور و مینا قنبری»، «همکار روابط عمومی: بابک احمدی»، «مدیر تبلیغات: حمید شفقتی»، «اجرای تبلیغات مجازی: گروه تئاتر مارکت TheaterMarket» اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت نمایش «آگوست در اُسیج کانتی» می‌توانند به سایت تیوال به آدرس اینترنتی www.tiwall.com مراجعه کنند.

یادآور می شود، نشست هم‌اندیشی روز شنبه چهاردهم تیرماه در شعبه مرکزی انتشارات علمی‌ و‌ فرهنگی به آدرس خیابان آفریقا(جردن)، ابتدای خیابان گلفام برگزار می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر گاز عمارت نوفل لوشاتو تیر عمارت نوفل لوشاتو مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند تالار سایه شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان