Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا صبح چهارشنبه در جلسه پیگیری روند اجرای قانون پیش فروش ساختمان در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه پیش فروش ساختمان هیچ گونه خلاء قانونی وجود ندارد، بیان‌کرد: قانون پیش فروش ساختمان در سال ۸۹ تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن نیز در سال ۹۳ برای اجرا ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: با اجرایی شدن دقیق این قانون امنیت و عدالت در حوزه مسکن تا حدی تأمین می‌شود و جلوی بسیاری از تخلفات گرفته خواهد شد.

وحدانی‌نیا گفت: طبق ماده ۲۴ قانون پیش فروش ساختمان، مشاوران املاک نمی‌توانند رأسا مبادرت به تنظیم قرارداد در این زمینه کنند و باید طرفین معامله را بعد از مذاکرات اولیه به دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند رسمی هدایت کنند.

وی افزود: اگر مشاور املاکی خلاف این رویه را عمل کرد پروانه کسب او برای برای اول تا یک سال، برای بار دوم تا مدت دو سال و در بار سوم برای همیشه باطل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: با اجرای دقیق قانون پیش فروش ساختمان دیگر شاهد کلاهبرداری‌هایی چون فروش ملک به چند نفر و انجام معاملات معارض نخواهیم بود که این موضوع از تشکیل پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی استان جلوگیری می‌کند.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین معضلات در حوزه قراردادهای پیش فروش ساختمان، فروش یک ملک به چند نفر است، بیان‌کرد: باید نواقص قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز در راستای کاهش معضلات و تخلفات حوزه ساختمان‌سازی رفع شود.

وی گفت: قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ در واقع تشویق کننده به تخلف در ساختمان‌سازی است چرا که متخلف سودی که از تخلف به دست می‌آورد بیش از جریمه‌ای است که در کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخت می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید در زمینه اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان بیش از گذشته فرهنگ‌سازی داشته باشیم، یادآور شد: رسانه‌های عمومی در این زمینه می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

کد خبر 4963201

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان شهرکرد ایلام مواد مخدر بیرجند استانداری سمنان دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سازمان تبلیغات اسلامی قانون پیش فروش ساختمان کمیسیون ماده ۱۰۰ خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس