Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: تیم های بازرسی ستاد مقابله باکرونا شامل فرمانداری، مرکزبهداشت، اتاق اصناف، پلیس اماکن انتظامی وتعزیرات حکومتی تشکیل و بر فعالیت صنوف نظارت می کنند.

شهابی افزود: روزانه ۳۰ واحد صنفی در دو نوبت صبح و عصر به صورت دقیق توسط تیم‌های چهار نفره بازرسی و نظارت می‌شوند که تاکنون قریب ۸۰٪ صنوف در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت نام کرده و به منظورتامین سلامت خود و مراجع کنندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم نقش موثری درکاهش موارد ابتلا و سرعت انتشار ویروس کرونا دارند که می توانند با اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی کمک شایانی به کادر درمان کنند و با الزامی شدن ماسک برای افراد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا شایسته است تا قطع کامل بیماری شهروندان با بازرسان همکاری مطلوبی داشته باشند‌‌.

شهابی بیان داشت:  هر شهروندخود یک بازرس است و می تواند با رعایت اخلاق و اصل قانون مداری درصورت لزوم، تخلفات را به واحدهای صنفی یادآور شود تا به وظیفه حقوق شهروندی خود در قبال سلامت جامعه عمل کرده باشند و چنانچه نیاز به حضور بازرسین برای پیگیری موضوع باشد ضمن تماس باشماره تلفن ۱۲۴ گزارشات خود را اعلام کنند.

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: ۴ اصل زدن ماسک برای فروشندگان و مراجع کنندگان به واحدهای صنفی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده به صورت مرتب در سطح واحدهای صنفی، اخذ کد رهگیری سلامت و ارائه خدمات بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده و همکاری با بازرسین مد نظر است که انتظار می رود همچون گذشته شاهد همکاری مطلوب ازجانب صنوف باشیم.

شهابی گفت: صدور اخطاریه تعطیلی و پلمپ اصناف متخلف برای پیشگیری از ویروس کرونا یک ضرورت است زیرا اجرای دستورالعمل های بهداشتی به صورت مستمر از طریق مصاحبه های شنیداری و گفتاری به اطلاع عموم رسیده است که ضمن تقدیر از صنوف در پیشگیری از کرونا، چنانچه واحد صنفی از اجرای قانون استنکاف کند به عنوان واحد متخلف شناخته شده و به موجب مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان و دادستانی بدون فوت وقت پلمپ و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اخلاق روابط عمومی سلامت ویروس واحد متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان