Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@06:52:04 GMT

توضیحات پلیس درباره صدور حکم جلب برای ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۴۰۳

توضیحات پلیس درباره صدور حکم جلب برای ترامپ

فرمانده پلیس بین الملل ناجا با اشاره به جنایت تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گفت: زمانی که جنایت تروریستی رخ می‌دهد افراد مرتبط با آن جنایت که در خارج از کشور حضور دارند برای تحت تعقیب قرار دادن آن‌ها از پتانسیل و ظرفیت پلیس بین الملل استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این باره افزود: بر همین اساس دادستان تهران، دستور تحت تعقیب قرار دادن بین المللی و صدور اعلان قرمز عاملان و آمران این جنایت تروریستی را صادر و به پلیس بین الملل ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس بین الملل ناجا افزود: پلیس با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده توسط مقام قضایی و به استناد دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان اینترپل درخواست تحت تعقیب قرار دادن ۳۶ متهم این جنایت تروریستی را در دستور کار پلیس بین الملل ناجا قرار داد.

این مقام انتظامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که صدور اعلان قرمز برای عاملان و آمران جنایت تروریستی به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی محقق شود.

گفتنی است علی القاصی مهر، در جلسه هفتگی شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیگیری پرونده ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: ۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولت‎ها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آن‌ها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است.

بنا بر گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دادستان تهران عنوان اتهامی این افراد را «قتل» و «اقدام تروریستی» اعلام کرد و افزود: در رأس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترور سردار قاسم سلیمانی پلیس ناجا جنایت تروریستی پلیس بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران گفـت: به دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل‌قاپی در محدوده خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت‌سوار را حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. ۲ سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، گفـت: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیرشده گفت: ماموران در بررسی اولیه از متهمان ۳ دستگاه گوشی آیفون سرقتی و یک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیای قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون ۴ شاکی به مقر انتظامی مراجعه و ۲ سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند.

کد خبر 848388 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی سارق - سرقت اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • بازداشت زورگیران موتورسوار در عملیات تعقیب و گریز (فیلم)
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • نوبت مکافات جنایت
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور