Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی وزیر راه وعده اخذ مالیات از خانه های خالی در تابستان امسال را داده بود که وی در جدیدترین اظهارنظر از اجرایی شدن این برنامه از مهر امسال خبر داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر راه و شهرسازی اواسط ماه گذشته با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن گفته بود:‌ اخذ مالیات از خانه‌های خالی چند سال مورد بحث بود، در این زمینه اعلام می‌شد که وزارت راه پایگاه‌های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد اسلامی افزود: در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تهیه سامانه املاک و اسکان کرد و این سامانه بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی با بیان این‌که پس از رونمایی سامانه مذکور از دستگا‌ه‌های ذی ربط خواستیم اطلاعات را وارد این سامانه کنند، افزود:‌ سازمان امور مالیاتی این سامانه را در اختیار گرفته و برگه‌های مالیات را صادر خواهد کرد. با توجه به این‌ مسئله مالکان خانه‌های خالی یا باید آنرا بفروشند یا اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از خانه‌های خالی چه زمانی اجرا می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ دریافت مالیات از خانه‌های خالی از تاریخی که قانون تصویب کرده قابل وصول است و باید از تابستان برگه‌های مالیات برای مالکان صادر شود.

این در حالی است که اسلامی امروز  11 تیرماه 99 با اشاره به طرحی و رونمایی از سامانه ملی املاک و اسکان به تسنیم گفت: سازمان امور مالیاتی تا مهر ماه سال جاری برگه‌های مالیاتی را صادر کرده و از صاحبان خانه‌های خالی مالیات اخذ می‌کند.

وی با بیان اینکه تحولات بازار از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند چون حدود 6 ماه قبل هر انس طلا نزدیک به 1 هزار و 270 دلار بود در حالی که هر انس امروز به هزار و 700 دلار رسیده است، افزود: دلار در دنیا در مقابل طلا سقوط کرده اما در کشور ما این جریان معکوس است.

اسلامی تصریح کرد: وقتی شورای عالی کار و ستاد تنظیم بازار قیمتی را تعیین می‌کنند، کالاها و خدمات نیز به همان نسبت تاثیر پذیرفته و شاید ارزش آنها افزایش یابد اما برخی اوقات بسیاری از گرانی‌ها مصادیق واقعی ندارند.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قیمت مسکن بازار مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت مسکن بازار مسکن قیمت مسکن بازار مسکن اخذ مالیات از خانه های خالی برگه های مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور در زمینه مالیاتی، بحث مربوط به اصلاح نظام مالیاتی و تمرکز بر مالیات‌ستانی هوشمند و عادلانه است. این موضوع به خصوص در مقابل تولید و همچنین مردم اهمیت بسیاری بالایی دارد؛ از همین رو بررسی آمار و ارقام مربوط به عملکرد سال گذشته در این زمینه بسیار مهم و کاربردی است.

طبق آمار سال گذشته میزان مالیات پرداختی کل مشاغل کشور از مجموع درآمدهای مالیاتی، عددی کمتر از 6 درصد بوده است که نسبت به حجم بالای این بخش از اقتصاد در تولید ناخالص ملی که بین 20 تا 30 درصد اقتصاد را شامل می‌شوند؛ این بخش مالیات کمتری نسبت به حجم خود در اقتصاد ایران پرداخت کرده است.

با وجود شاخص پایین مالیات به تولید ناخالص ملی در بخش مالیات اصناف، تمرکز اصلی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم، بر اعطای هدفمند معافیت‌های مالیاتی به مشاغل خرد و مردمی در مقابل مشاغل و اصناف خاص دانه درشت با درآمدهای کلان بوده است.

هدف قرار دادن مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان می تواند به رفع مشکلات نابرابری درآمد در اقتصاد ایران نیز کمک کند. مطالعات نشان داده است که نابرابری درآمد در کشور با تکیه بر اصلاح نظام مالیاتی در حال کاهش است و پیش از این اقدامات وضعیت به طوری بود که درصد کمی از جمعیت سهم نامتناسب زیادی از ثروت را در دست داشتند.

با تمرکز بر جمع‌آوری مالیات از مشاغل پردرآمد و اصناف خاص، دولت در سال گذشته علاوه بر افزایش درآمد مالیاتی از این محل، توانسته است که ثروت را نیز به شیوه‌ای عادلانه‌تر نسبت به قبل توزیع کند.

در بخش مالیات اصناف، بیش از 50 درصد اصناف خرد مالیاتی پرداخت نکردند و از طرف دیگر بیش از 50 درصد مالیات اصناف تنها توسط 1 درصد پرداخت شده است. از همین رو تمرکز ویژه سازمان امور مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل و اصناف بزرگ با درآمدهای کلان با تکیه بر اعداد و ارقام عملکرد مالیات اصناف سال گذشته بوده است.

تمرکز بر مالیات‌ستانی سیستمی و تقاطع داده‌ها مسیر اصلی تحقق این امرفراهم شده است. در این مدل با تکیه بر شفافیت اطلاعات سیستمی حاصل از سامانه مودیان و همچنین اعمال معافیت‌های مناسب برای اصناف کوچک و خرد، مسیر تحقق عدالت مالیاتی با تمرکز نظام مالیاتی بر اخذ مالیات از مشاغل خاص با درآمدهای کلان فراهم شده است.

نوع مودیان

سهم مودیان

درصد از مالیات مشاغل

سهم مردم و کسب‌وکارهای خرد از مالیات بخش اصناف

99%

50%

سهم اصناف و مشاغل خاص دانه‌درشت با درآمدهای کلان

1%

50%

دیگر خبرها

  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد