Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@02:57:37 GMT

تأثیر عمیق کرونا روی رفتار مصرف‌کنندگان

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۴۷۱۰

تأثیر عمیق کرونا روی رفتار مصرف‌کنندگان

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادل و کشاورزی تهران گفت: شیوع کرونا سبب کوچک شدن اقتصاد جهان شده، اما موضوع اصلی این است که تأثیر عمیقی روی رفتار مصرف‌کنندگان و خریداران داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فرزین فردیس در چهل و پنجمین نشست نقد و اندیشه با موضوع تأثیر کرونا بر کسب‌وکارهای نوپا که ظهر امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: کرونا در سطح جهانی نه‌تنها کسب‌وکارهای نوپا بلکه کسب‌وکارهای بزرگ را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق گزارش بانک جهانی، شیوع بیماری کرونا سبب شده اقتصاد جهان ۴.۹ درصد کوچک‌تر شود. اما موضوع اصلی این است که کرونا تأثیر عمیقی روی رفتار مصرف‌کنندگان و خریداران داشته است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادل و کشاورزی تهران بیان کرد: در حوزه گردشگری، شرکت‌های فعال با شیوع کرونا ۹۰ درصد از درآمدزایی خود را از دست دادند. البته کسب‌وکارهای زیادی نیز افزایش تقاضا را تجربه کردند.

فردیس عنوان کرد: نباید فراموش کرد کرونا تمام قاره‌های جهان را درنوردیده و حتی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز دست‌خوش تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مجموع تغییرات را در حوزه‌های فروش و مصرف می‌بینیم نتیجه می‌گیریم بخشی از این دگرگونی‌ها گذرا و بخشی دیگر پایدار است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآور و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی، صنایع، معادل و کشاورزی تهران ادامه داد: بخش خصوصی باید توانایی لازم برای تفکیک تغییرات گذرا از دگرگونی‌های پایدار را به دست آورده و از این طریق برنامه‌ریزی جامعی را برای آینده انجام دهد.

انتهای پیام/۴۱۴۴/

منبع: آنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ویروس کرونا کسب وکارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان