Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فیفا در حق فوتبال ما ظلم می‌کند باید هر چه سریعتر مجوز انتخابات فدراسیون فوتبال را بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، علی کفاشیان در مورد حضورش در فدراسیون فوتبال گفت: قرار نیست من هر روز به فدراسیون فوتبال بیایم. در حال حاضر موظف نیستم و تنها عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی سر می‌زنم که میزم را در فدراسیون فوتبال حفظ  کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مخالف برخی با عدم حضورش در فدراسیون اظهار کرد: تا زمانی که انتخابات مجمع برگزار شود و طبق اساسنامه قبل که به عنوان نایب رئیس انتخاب شده بودم، عضو هیئت رئیسه هستم و نایب‌رئیس فدراسیون هم هستم. انتخابات بعدی برگزار شد قول می‌دهم دیگر کمتر به فدراسیون بیایم!

کفاشیان در مورد سرپرستی‌اش در فدراسیون گفت: این موضوع منتفی شد به این خاطر که سرپرستی نیاز به مجوز دارد و من بازنشسته هستم بنابراین عملاً نمی‌توانم به عنوان سرپرست در فدراسیون باشم.

نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد بحث اساسنامه این فدراسیون و در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش زیر بار نمی‌رود که فدراسیون نهاد غیردولتی شود، عنوان کرد: اساسنامه قبلی مورد تأیید فیفا بود و ما با آن کار هم کردیم در اساسنامه جدید استقلال فدراسیون کاملاً دیده شده است. فیفا تأکید کرده که وزارت ورزش دخالتی نداشته باشد و همه را قبول کردند. در حال حاضر تصمیم‌گیرنده اصلی در فدراسیون فوتبال، مجمع و اعضای هیئت رئیسه هستند و به نظرم من اشکال خاصی وجود ندارد از اینکه این اساسنامه تأیید ‌شود.

وی در مورد نهاد عمومی غیردولتی تأکید کرد: این مصوب مجلس و یک قانون است برای همه فدراسیون‌هاست و اگر قرار است که برداشته شود باید برای همه فدراسیون‌ها شامل شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که فیفا نهاد عمومی غیردولتی را نمی‌پذیرد، عنوان کرد: باید این مسائل برای فیفا شفاف‌سازی شود و آن‌ها را توجیه کنند. این موضوع اصلاً به این معنی نیست که استقلال فدراسیون را زیر سوال برود. به هر حال هر فدراسیونی در هر کشور تابع قوانین و مقررات است. همانطور که تابع قوانین AFC و فیفا هستند باید قوانین کشور خود را هم اطاعت کند. این قانون کشور ماست و این موضوع را باید بپذیرند. البته باید خوب با آن‌ها صحبت شود که هیچ‌کس حق دخالت در امور فدراسیون فوتبال را ندارد و استقلال آن حفظ می‌شود.

وی در مورد زمان برگزاری مجمع گفت: من پیشنهاد دادم اگر ابهامی برای فیفا وجود دارد باید اجازه دهند سریعاً انتخابات براساس اساسنامه که هیچ مشکلی ندارد برگزار شود. به هر حال باید مدیریت فدراسیون مشخص شود و اگر ابهاماتی وجود داشته باشد که به نظرم ندارد در قدم بعدی آن را رفع کنند. هر چقدر که فیفا در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال زمان را طولانی‌تر کند به ضرر ما تمام می‌شود. به هر حال ما جزء بهترین‌های آسیا هستیم و نباید اجازه دهیم این معطلی به ما ضربه بزند. با این شرایط فیفا در حق فوتبال ما ظلم می‌کند باید هر چه سریعتر مجوز انتخابات فدراسیون فوتبال را بدهند. بعد از آن با رئیس و هیئت‌رئیسه جدید اگر ابهاماتی وجود دارد آن را برطرف کنند.

کفاشیان در مورد ورود دولت برای حل این مشکل گفت: بحثی نیست که دولت ورود کند. فدراسیون با فیفا طرف است. باید اساسنامه را به آن‌ها بدهیم و اگر مورد خاصی است به صراحت به ما اعلام کنند و اگر نیاز به تغییر به تغییر قانونی است باید مجوز آن را دولت بدهد که این کار هم زمان‌بر است و ما نمی‌توانیم با یک یا دو روز سریعاً آن را به ثمر برسانیم. با این شرایط فدراسیون نمی‌تواند مدت‌ها بلاتکلیف بماند و چند ماه رها شود تا یک قانون تصویب شود. تأخیر در برگزاری انتخابات به ضرر فوتبال است و مسبب آن هم عده‌ای است که اجازه نمی‌دهند اساسنامه تصویب شود.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که قرارداد خوبی با ویلموتس بسته شده است یا خیر، عنوان کرد: مگر ویلموتس برند داشت که فوتبال ایران با آن بازی کرده است؟! من در مورد قرارداد ویلموتس اطلاعی ندارد. به هر حال فدراسیون طبق سوابق او در آن زمان با این مربی قرارداد بسته است و حالا نتیجه نگرفته نباید فدراسیون را مقصر دانست. اگر این مربی نتیجه می‌گرفت همه «به به» «چه چه» می‌کردند و حالا که نتیجه نگرفته است همه فدراسیون را مقصر می‌دانند. این روش درستی نیست به هر حال این مربی به ایران آمده و نتیجه نگرفته است. در رابطه با قراردادش هم من بی‌اطلاع هستم.

کفاشیان در مورد کمک دولت به فدراسیون و عدم دخالت وزارت اظهار کرد: وزارت ورزش باید در برخی مواقع پاسخگو باشد. بالاخره مجلس سؤال می‌پرسد و وزارت باید پاسخگو باشند. اما از نظر مسائل مالی اگر فوتبال خوب مدیریت شود نیاز به کمک دولت ندارد. به خصوص فوتبال ایران که می‌تواند سرشار از منبع درآمد باشد و حتی به باشگاه هم کمک کند. دولت باید در برخی مسائل پاسخگو باشد. من هم 12 سال رئیس فدراسیون بودم و خیلی مواقع با روسا و مسئولین دولتی ارتباط داشتم و باید پاسخ می‌دادم.

وی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش به پول فوتبال چشم دارد، عنوان کرد: اصل هدف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این است که این ورزش را به اوج برسانند. اگر فوتبال ما به جام جهانی برود اولین افتخار آن برای وزارت ورزش است. همه ما قصدمان این است که ورزش ایران اوج بگیرد و زمانی که سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته می‌شود همه به آن افتخار کنند.

کفاشیان در مورد موجودی خزانه فدراسیون فوتبال گفت: یادم نیست! در شرایط فعلی کرونا باعث شده فعالیت‌ها متوقف شود؛ لیگ برگزار نشود. واحدها تجاری و اقتصادی با بحران روبه‌رو شدند. اما در آن زمان که من رئیس فدراسیون بودم فدراسیون درآمدهای خاصی از فیفا و AFC داشت و الان من برای همین می‌گویم که فوتبال باید به سرعت سرپا شود و رئیس آن مشخص شود. اگر به جام‌ جهانی صعود نکنیم برای چهار سال به عقب می‌افتیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: من در بحث اساسنامه فدراسیون نیستم. نمی‌دانم چرا جلسات هیئت رئیسه برگزار نمی‌شود. اعضای هم دوست ندارند فوتبال تعلیق شود.

کفاشیان در مورد کاهش محرومیتش و اینکه گفته بود پول هست باید کجا تحویل دهیم، عنوان کرد: برخی از دوستان گفته بودند پول هست من هم در جواب آن‌ها گفته بودم کسانی که اطلاع دارند پول هست بیایند و بگیرند. همه چیز شفاف و مشخص است.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال وزارت ورزش علی کفاشیان اساسنامه فدراسیون فوتبال نایب رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ به این سوال فدراسیون فوتبال گفت کفاشیان در مورد رئیس فدراسیون وزارت ورزش هیئت رئیسه فوتبال ما نایب رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش در کنار مهدی تاج در اینستاگرام قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران را تبریک گفت.

طرفداری | اینفانتینو پست جدیدی را کنار مهدی تاج منتشر کرده است.

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا رسید. پس از این اتفاق اینفانتینو رئیس فیفا با انتشار عکسی از خودش کنار مهدی تاج، این قهرمانی را به رئیس فدراسیون فوتبال ایران تبریک گفت.

Caption

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم