Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@05:27:08 GMT

افزایش ۴۵ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۵۰۳۲

افزایش ۴۵ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: به‌واسطه وفاق و مشارکت دستگاه‌های استان، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی به بالای ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمد سنجری ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال تربت‌ حیدریه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری روستایی به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد کاهش یافته و در عین حال به‌واسطه وفاق و مشارکت دستگاه‌های استان، نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی به بالای ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته در خراسان رضوی ۷۵ هزار فرصت شغلی پیش‌بینی کرده‌ بودیم، ادامه داد: این در حالی بود که ۱۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شد، اما بعد کسر رویش‌ها و ریزش‌های شغلی ناشی از تحریم‌ها، در نهایت ۵۸ هزار شغل خالص ایجاد شد که سهم تربت ‌حیدریه ۳ هزار و ۱۱۹ فرصت شغلی هدف‌گذاری شده بود، اما با تلاش همکاران ما در این شهرستان رقم فوق به ۲ هزار و ۶۲۷ اشتغال رسید. 

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری، ۸۶ هزار فرصت شغلی در سطح استان و این بدان معنا بوده که باید با جدیت بیشتری کار کرد تا بتوانیم تعادل در بازار کار ایجاد کنیم.

سنجری به حوزه اشتغال حمایتی تبصره 16 کمیته امداد و بهزیستی اشاره و بیان کرد: سال گذشته 413 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که 387 میلیارد تومان یعنی معادل 87 درصد آن جذب و از این محل تاکنون 11 هزار و 459 نفر اشتغال ایجاد شد که سهم تربت‌ حیدریه از این محل و اعتبارات اشتغال خانگی 16 میلیارد و 435 میلیون تومان اعتبار خرد و قرض‌الحسنه است که 11 میلیارد و 925 میلیون تومان آن معادل 73 درصد دریافت و 430 نفر اشتغال ایجاد شده ‌است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: از مدیران تربت ‌حیدریه می‌خواهم با توجه به اینکه مهلت جذب این اعتبارات تا پایان تیرماه جاری است، جامعه هدف شناسایی و از آنجا که نیاز به حمایت دارند، آن‌ها را رصد کرده تا اکثریت بیشتری از این تسهیلات استفاده کنند.

وی بیان کرد: اعتبارات سال گذشته حوزه مشاغل خانگی این استان 10 میلیارد و 800 میلیون تومان بود، از آنجا که این رقم زیاد چشمگیر نبود، آن را به صورت متمرکز نگه داشتیم، البته رقم فوق در سال جاری 12 میلیارد تومان است، با وجودی که این میزان هم زیاد نیست، اما با این حال بر اساس تعهد شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

سنجری افزود: سهم تربت‌ حیدریه براساس 185 تعهد مشاغل خانگی تعریف و تصمیم‌گیری در خصوص نحوه هزینه کرد آن همینجا اتخاذ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به گرفتاری‌های واحدهای اقتصادی خراسان رضوی ناشی از کرونا اشاره و اظهار کرد: دولت با عرضه سیاست‎ها و بسته‌های اقتصادی حمایتی متنوع، قدم‌های خوبی برای جبران زیان این واحدها برداشت.

وی افزود: بر این اساس و در قالب تسهیلات کرونا یا تسهیلات حمایت از گروه‌های اقتصادی آسیب‌دیده، ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان برای استان ما در نظر گرفت و در این ارتباط برای ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا با اشتغال ۱۸۳ هزار و ۴۱۹ نفر اختصاص یافت.

سنجری با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در 14 رسته شغلی شناسایی شدند، گفت: به ازای هر بیمه شده دارای بنگاه اقتصادی که جزو این 14 رسته باشند و طبق نظر ستاد کرونا تعطیل شده ‌باشند، بین 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات 12 درصد با پرداخت دو ساله و با سه ماه دوره تنفس پرداخت می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به آمار تربت ‌حیدریه اشاره کرد و گفت: سال گذشته و در حوزه مهارت‌آموزی 82 نفر محقق شد که معادل 73 درصد تعهد بوده ‌است.

وی افزود: در حوزه طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز 40 نفر تعهد داشت که 240 نفر محقق شد و این آمار 600 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

سنجری گفت: در حوزه معافیت بیمه‌ای که به طبع آن کارفرمایان می‌توانستند استفاده کنند، 33 نفر تعهد داشته، اما 113 نفر محقق شده‌ که معادل 342 درصد رشد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در حوزه کاریابی 236 فرصت شغلی ایجاد شده که 233 نفر آن عملکرد کاریابی‌ها است و از طرفی 756 نفر از جویندگان کار ثبت‌نام کرده‌اند، در این خصوص باید گفت لازم است نیاز بازار را تشخیص دهیم، چون نیروهای جویندگان کار ما فاقد مهارت هستند، از همکاران خود در  فنی و حرفه‌ای می‌خواهیم فرصت‌های شغلی را رصد کنند و جاهایی که نیاز وجود دارد دوره‌های آموزشی خود را روی آن بخش‌ها متمرکز کنند.

وی به حوزه اشتغال روستایی تربت‌حیدریه اشاره کرد و افزود: سال گذشته، 17 میلیارد و 671 میلیون تومان اعتبار داشته که برای 275 طرح به مبلغ 28 میلیارد و 581 میلیون تومان قرارداد منعقد شده که 146 درصد رشد میزان جذب نسبت به تعهد را نشان می‌دهد و برای 619 نفر اشتغال ایجاد شده که تقریبا 4.7 درصد اشتغال روستایی استان به این خطه اختصاص یافته‌ است.

سنجری ادامه داد: تحلیل آماری طرح‌های روستایی تربت‌حیدریه حاکی از آن است که 44 درصد افرادی که تسهیلات گرفته‌اند، فقط 10 درصد دارای مدرک دانشگاهی هستند و 73 درصدشان نیز مرد بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تربت حیدریه کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خراسان رضوی میلیارد تومان میلیون تومان مدیرکل تعاون سال گذشته فرصت شغلی ایجاد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی، از فردا سه‌شنبه استان خراسان رضوی تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی واقع خواهد شد. افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال آبگرفتگی و همچنین کاهش دما پیامد فعالیت این سامانه در سطح استان است.

بر اساس تحلیل مدل‌های هواشناسی این سامانه طی روزهای پایانی هفته تقویت خواهد شد. ضمناً با توجه به فعالیت سیستم احتمال تغییر و ارتقا سطح هشدار هواشناسی وجود دارد.

این سامانه همراه با وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق، وزش باد گاهی شدید، در نواحی مستعد بارش تگرگ، با احتمال آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه طی روز پنج‌شنبه هفته جاری. تغییر گرادیان فشار هوا، افزایش شدت وزش باد گاهی شدید و بروز خسارت در سطح استان و کاهش محسوس دمای حداکثر روزانه (بطور میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس) بویژه طی روز پنجشنبه جاری است.

توصیه می‌شود از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی همچنین اطمینان از استحکام سازه‌های موقت با توجه به وزش باد شدید خودداری شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، از بعدازظهر فردا سه‌شنبه با توجه به افزایش شدت وزش باد انتظار می‌رود شاهد رخداد گردوخاک و گردوغبار همچنین کاهش کیفیت هوا در سطح استان خراسان رضوی باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که بیشترین شدت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در ناحیه جنوب‌غرب، برخی از نواحی غربی همچنین نوار شمالی و نیمه شرقی استان حادث گردد.

همچنین با گسترش تغییرات گرادیان فشار هوا در سطح استان خراسان رضوی که موجب افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز گاهی شدید با احتمال بروز خسارت و گردوخاک و همچنین کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی انتظار می‌رود جهت جریانات جوی باعث انتقال ذرات گردوخاک و گردوغبار از نواحی بادخیز استان به سایر نواحی و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان گردد. بر این اساس در برخی از ساعات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کیفیت هوا در غالب نقاط استان در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.

توصیه می‌شود از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای شرایط و بیماری‌های خاص خودداری و استفاده از ماسک در فضای باز انجام شود.

کد خبر 6098589

دیگر خبرها

  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی