Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@07:03:05 GMT

ثبات قیمت در تعرفه صدور کارت هوشمند ملی

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۸۶۰۳۸

ثبات قیمت در تعرفه صدور کارت هوشمند ملی

محمدعلی مکرمی گفت: امسال هیچگونه تغییری در هزینه صدور کارت هوشمند ملی نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمدعلی مکرمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به این مطلب که هنوز درحدود 10 درصد یزدی ها برای تعویض کارت ملی خود اقدام نکردند گفت: مردم می توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده  و با ارائه اصل شناسنامه، آدرس و کدپستی محل سکونت ثبت نام اولیه کرده و به دنبال آن با گرفتن عکس زنده و اسکن اثر ده انگشت دست، ثبت نام خود را تکمیل کنند البته پیش‌ثبت‌نام اولیه از طریق گوشی موبایل یا دفاتر کافی نت هم امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان یزد درباره چگونگی درخواست صدور کارت هوشمند ملی برای مرتبه دوم هم اظهار داشت: در صورت گم شدن کارت هوشمند ملی، برای درخواست صدور کارت مجدد، پیش ثبت نام و تکمیل مراحل فوق فقط در ادارات ثبت احوال انجام می شود .

وی با بیان اینکه امسال هیچگونه تغییری در هزینه صدور کارت هوشمند ملی نداشتیم  ابراز داشت: مراجعه کنندگان برای دریافت این کارت باید همان مبلغ سال گذشته را (25000 تومان به حساب خزانه +کارمزد دفتر پیشخوان دولت )پرداخت کنند.

تمهیدات اتخاذ شده برای صدور کارت هوشمند ملی جانبازان و معلولین

مکرمی در خصوص تدابیر  این سازمان برای رفع مشکلات معلولان و سالمندان در زمینه صدور کارت هوشمند ملی گفت: برای جانبازان دارای معلولیت و کلیه معلولان و سالمندانی که توانائی مراجعه به دفاتر پپشخوان یا ادارات ثبت احوال را ندارند ایستگاه سیار پیش بینی شده که این عزیزان در یزد می توانند با شماره تلفن های 38340840 و 38243930 تماس گرفته و حضور ایستگاه سیار در منزل را درخواست کنند .افرادی هم که اثر انگشت ندارند یا امکان اسکن اثر انگشت وجود ندارد می توانند به نزدیکترین اداره ثبت‌احوال مراجعه کنند تا پین‌ کد برایشان تعریف شود.

مدیرکل ثبت احوال استان در پاسخ به این سوال که افرادی که اقدام به تعویض کارت ملی خود کرده اما هنوز کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند چگونه می توانند امور اداری خود را انجام دهند گفت:  سازمان ثبت احوال با همه ادارات و دستگاه‌ها مکاتبه داشته تا با رسیدی که فرد در زمان ثبت نام کارت ملی دریافت می‌کند بتواند امور اداری خود را انجام دهد ضمن اینکه مردم می‌توانند سربرگ‌هایی را که به عنوان کد رهگیری و جایگزین کارت ملی به آن‌ها ارائه شده در صورت پارگی و فرسودگی به محل درخواست و ثبت نام برده و تعویض کنند.

امضاء تفاهم نامه برای کاربردی کردن کارت هوشمند ملی

این مقام مسئول پیرامون زمان بهره برداری و کاربردی شدن کارت هوشمند ملی اظهار داشت: کارگروهی در دولت برای کاربردی شدن کارت هوشمند ملی تشکیل شده، تفاهم‌نامه ای بین سازمان ثبت احوال کشور و برخی از بانکها و سازمان‌ها امضاء شده تا از کاربردهای این کارت‌ استفاده شود . همچنین برنامه تجمیع کارت های هوشمند را در آینده ی نزدیک و در صورت افزایش سطح تحویل کارت به شهروندان خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صدور کارت هوشمند ملی ثبت احوال کارت ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۸۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای؛ یورو کاهشی شد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در استان
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد